Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Užitá tvorba 2 (projekt Média) (OB9321A43)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OB9321A43 - Užitá tvorba 2 (projekt Média), Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Porozumět souvislostem role digitálního umění ve vývoji evropské kultury, vzdělanosti a umění. Práce na cyklu výtvarných cvičení. Nahlédnout fáze tvůrčího procesu a jeho dynamiky, nastolit otázky motivace k tvorbě, reflektovat kognitivní a expresivní hlediska tvorby. Nahlédnout a reflektovat pedagogické aspekty vlastního tvůrčího procesu. Pokusit se transformovat jedinečnou zkušenost do pedagogického výstupu.

Sylabus

Témata předmětu: 01. Zadání semestrálních prací. 02. Historie tvorby elektronického obrazu. 03. Bitmapová animace, program Adobe Photoshop. 04. Historie digitální animace (stručný přehled). 05. Bitmapová animace, program Adobe After Effects. 06. Současná digitální animace (stručný přehled) I. 07. Vektorové animace, program Adobe Flash. 08. Ilustrace ve filmu pro děti. 09. Ilustrace v počítačové hře pro děti. 10. Finální realizace praktického projektu. 11. První zápočtový termín. 12. Opravný zápočtový termín.

Literatura

Základní studijní literatura a studijní pomůckyBOURRIAUD, N.: Postprodukce. Tranzit, 2004. DUTKA, E. Minimum z dějin světové animace. 1. Praha: Akademie múzických umění, 2004. NEDĚLA, J. (ed.). Animace ilustrace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010. ŠVANKMAJER, J. Jan Švankmajer. Praha: Arbor vitae. 2012.Doporučená studijní literatura a studijní pomůckyADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Illustrator CS6 - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013. ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Photoshop CS6 - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013. ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS6 Professional. - Oficiální výukový kurz. Brno: Computer Press, 2013. BENEŠOVÁ, M.; URC, R. Dejiny animovaného filmu (1). Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1995. BERNS, J. Daumenkino: The Flip Book Show. Düsseldorf: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2005. BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. 1. Praha: Lidové noviny, 2007. HASHIMOTO, Alan. Velká kniha digitální grafiky a designu. Brno: Computer Press, 2008. HUDEC, Z. (ed.): Genderové stereotypy v animované tvorbě Walta Disneyho: Ideologie, queer a diskurzivní analýza. Olomouc: Pastiche Filmz, 2012. FURNISS, Maureen. The animation Bible: A Guide to Everythig - from Flipbooks to Flash. 1. London: Laurence King, 2008. GREEN, R.: Internet Art. Thames and Hudson, 2004 KAČOR, M.. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People; Mladá fronta, 2012. LESTER, M. Visual Communication. Wadsworth, 2005. MAZANEC, M. (ed.). Křehké kino. Brno: Galerie mladých - Olomouc: Pastiche Filmz, 2013. MEYER, C. MEYER, T. Adobe After Effects CS4: Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2012. NFGMAN. Character design for Mobile Device. Rotovision 2006. PAUL, CH.: Digital Art. Thames and Hudson, 2003. RUSH, M.: Video Art. Thames & Hudson, 2003. POKORNÝ, M. (ed.).  Filmy bez kina / Movies Without Cinema. Brno: Dům umění města Brna. 2003. POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990. SURMANOVÁ, Kateřina (ed.). Ostrovy animace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010. WILLIAMS, R.: Visual Communication: Integrating Media, Art, and Science. Lawrence Erlbaum Associates, 2007. SHANKEN, E. A.: Art and Electronic Media (Themes & Movements).. Phaidon Press, 2009.ŠVANKMAJEROVÁ, E. Švankmajer, J. Anima, animus, animace. Praha: Slovart; Arbor vitae. 1998.ŠVANKMAJER, J. Transmutace smyslů. Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství, 1994. URC, R. Dejiny animovaného filmu (2). Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1999. VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení (gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově). Praha: Karolinum, 2000.Časopisy: Baoplán, Homo Felix, Raketa.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích. Povinná účast na korekturách. Adekvátní úroveň seminárních prací. Konkrétní požadavky ke zkoušce budou vycházet z teoretické báze předmětu.

Garant

doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.doc. ak. mal. Ivan Špirk