Předmět Socio-kulturní přístupy k učení a myšlení (OBPS13088)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OBPS13088 - Socio-kulturní přístupy k učení a myšlení, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Témata jednotlivých přednášek a seminářů členíme do 2 bloků Blok I. Vygotský a jeho odkaz v pedagogice a psychologii Základní teoretická východiska činnostní psychologie Základní pojmy vygotského kulturně - historické teorie vývoje poznávacích funkcí Psychologické nástroje Blok II. Feuerstein a jeho význam pro soudobou pedagogickou psychologii Základní teoretická východiska Feuersteinova pojetí vývoje poznávacích funkcí Teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti Zkušenosti zprostředkovaného učení Studijní literatura povinná: Vygotský, L.S.(2004): Psychologie myšlení a řeči. Praha Portál. Málková, G. (2009): Zprostředkované učení. Portál, Praha. Studijní literatura doporučená: Kozulin, A. (1998): Psychological tools: A sociocultural Approach to Education. Harvard University Press, Cambridge (Mass.)( část k dispozici v českém překladu). Málková, G. (2008): Umění zprostředkovaného učení. Togga , Praha. Atestace1. PODKLAD PRO ATESTACI TVOŘÍ PŘEDEPSANÁ SAMOSTATNÁ ČETBA KE KURSU- KNIHA ZPROSTŘEDKOVANÉ UČENÍ2. VÝSLEDEK PÍSEMNÉHO ZÁVĚREČNÉHO TESTU (ÚSPĚŠNOST ALESPOŇ 50%) Konzultace ke kursu: dle aktuální části semestru- viz nástěnka IS.
Garant
PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.