Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kvantitativní metodologie II X (OBPS13512)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OBPS13512 - Kvantitativní metodologie II X, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Sylabus kurzu (dle termínů setkání) 11.10. Pojetí kvantitativního (vs.) kvalitativního výzkumu, kroky výzkumu, formulování vědeckého problému, a/případně hypotéz, analýza literatury (včetně vyhledávání v on-line databázích) 25.10. Validita a reliabilita, standardizace;  Inteligenční a didaktické testy, 8.11. Dotazník, způsoby sběru dat, volba výzkumného souboru (sampling). 22.11. Seznámení s výzkumnými nástroji:Klima školní třídy, Hodnocení interakce učitele a žáků, Předcházení problémům v chování žáků, Společenství prvního stupně (metoda sémantického výběru) 6.12. Experimentální uspořádání a kvaziexperiment 20.12. Seznámení s nástrojem: Výzkumné metody: Sémantický diferenciál, Q-třídění, posuzovací škály, Sociometrie, (případně pozorování a meta-analýza) 

Literatura

Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál.Kerlinger, F.N. (1972) Základy výzkumu chování. Praha, SPN.Clark-Carter, D. (2010). Quantitative psychological research. 3rd Ed. New York, Psychology Press.Goodwin, J.C. (2010) Research in psychology. Methods and designs. 6th Ed. New Jersey, Wiley.Nunnally, J.C., Bernstein, I.H. (1994).  Psychometric theory. 3rd. Ed. McGraw-Hill.Shadish, W.R., Cook, T.D.; Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-Experimental Designs for Generalized Causal Inference. Belmond, CA, Wadsworth.  

Garant

PhDr. David Greger, Ph.D.PhDr. Martin Chvál, Ph.D.

Vyučující

PhDr. David Greger, Ph.D.PhDr. Martin Chvál, Ph.D.