Předmět Úvod do pedagogiky (OBUZ14102)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OBUZ14102 - Úvod do pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznánit studenty se základními otázkami a pojmy pedagogiky, členněním jednotlivých vědních disciplin v uvedené oblasti, dále s úlohou výchovy a vzdělávání v historickém a současném kontextu. Poukázat na základní složky výchovně-vzdělávacího procesu a hlavní trendy v součané situaci vzhledem k jednotlivci i instituci.
Sylabus
Charakteristika výchovy a vzděláníZákladní pojmy výchova, vzdělání, vzděláváníVýchovně vzdělávací proces a jeho základní prvkyTypy výchovy a vzděláváníDefinice výchovy a vzdelávání v hist. souvislostechŠkola jako instituceSecifika učitelského povoláníŠkolská soustava a klasifikace ISCEDŠkolská reforma a její současný stav Hlavní trendy v současném vzdělávání v ČR i ve světě
Literatura
DELORS,J. (ed.). Učení je skryté bohatství. Praha : ÚIV 1997.MŠMT ČR Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Praha : Tauris 2001PAŘÍZEK, V. Základy obecné pedagogiky.Praha: Portál 1996PRŮCHA, J. Základy pedagogiky. Praha : UK FF 2002.PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál 1999.VAŠUTOVÁ, J. a kol. Kapitoly z pedagogiky. Studijní text. Praha : UK PedF 1998. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem : Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha : UK PedF 2002. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno :Paido 2004. WALTEROVÁ,E. (ed.). Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. 1. díl. Praha : PedF UK 2002.WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2.díl.Brno . Paido, 2004.
Garant
PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.