Předmět Teoretické otázky didaktiky anglicky psané literatury (OD0101004)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD0101004 - Teoretické otázky didaktiky anglicky psané literatury, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Uplatnění principů recepční teorie Wolfganga Isera pro výuku literatury L2. Fenomenologický základ Iserovy teorie vedoucí k aktivní roli studenta a využití jeho znalostí a zkušeností při interpretaci literárního textu, který je mnohoznačným konstruktem (s místy nedourčenosti), stále otevřeným novým interpretacím (nikoliv libovůle, ale zakotvení v textu: schemata). Poskoloniální teorie a její vliv na rozšíření literárního kánonu. Postkoloniální literatura a L2. Integrovaný model výuky literatury v L2 - spojující kulturní a jazykový modul s modulem osobnostního růstu.
Literatura
AEGERTER, L.P. (1997) "A Pedagogy of Postcolonial Literature", College Literature, 24(2):142-50.AGATHOCLEOUS, T. (2003) Teaching Literature. London-New York: Palgrave-Macmillan. 0-333-987-93-4.COOK, G. (1994) Discourse and Literature. Oxford University Press. ISBN: 0-19-437185-9GILROY, M. (1996) "Teaching Literature in a Foreign Language". Language Teaching 29: 213-25.GRIFFITH, P. (1987) Literary Theory and English Teaching. Philadelphia: Open UP. ISBN: 0-335-15250-3.HIRVELA, A. (1996) "Reader-response Theory and ELT". ELT Journal 50: 127-134.ISER, W. (2006). How to Do Theory.Oxford: Blackwell Publishers. ISBN:13- 978-1-4051-1579-1.
Garant
doc.PhDr. Anna Grmelová, CSc.