Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teoretické otázky didaktiky anglicky psané literatury (OD0101004)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD0101004 - Teoretické otázky didaktiky anglicky psané literatury, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

 Uplatnění principů recepční teorie Wolfganga Isera pro výuku literatury L2. Fenomenologický základ Iserovy teorie vedoucí k aktivní roli studenta a využití jeho znalostí a zkušeností při interpretaci literárního textu, který je mnohoznačným konstruktem (s místy nedourčenosti), stále otevřeným novým interpretacím (nikoliv libovůle, ale zakotvení v textu: schemata). Poskoloniální teorie a její vliv na rozšíření literárního kánonu. Postkoloniální literatura a L2.  Integrovaný model výuky literatury v L2  - spojující kulturní a jazykový modul s modulem osobnostního růstu.

Literatura

AEGERTER, L.P. (1997) "A Pedagogy of Postcolonial Literature", College Literature, 24(2):142-50.AGATHOCLEOUS, T. (2003) Teaching Literature. London-New York: Palgrave-Macmillan. 0-333-987-93-4.COOK, G. (1994) Discourse and Literature. Oxford University Press. ISBN: 0-19-437185-9GILROY, M. (1996) "Teaching Literature in a Foreign Language". Language Teaching 29: 213-25.GRIFFITH, P. (1987) Literary Theory and English Teaching. Philadelphia: Open UP. ISBN: 0-335-15250-3.HIRVELA, A. (1996) "Reader-response Theory and ELT". ELT Journal 50: 127-134.ISER, W. (2006). How to Do Theory.Oxford: Blackwell Publishers. ISBN:13- 978-1-4051-1579-1.

Garant

doc.PhDr. Anna Grmelová, CSc.