Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické aspekty informačních a komunikačních technologií (OD0119001)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD0119001 - Didaktické aspekty informačních a komunikačních technologií, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Východiskové pojmy a konstrukce z oblasti pedagogiky, psychologie a teorie řízení, systémový pohled na vyučovací proces, Problematika vnitřních a vnějších podmínek učení, taxonomie výukových cílů, operacionalizované vymezení cílů, aplikace při strukturaci a učiva a konstrukci výukových programů Hlavní soudobá paradigmata a směry vzdělávání související s technickými prostředky, psychodidaktické soustavy a jejich vazby k inovativním přístupům ve vzděláváníZákladní charakteristiky proudu behaviorální psychologie, behaviorální a neobehaviorální teorie učení, behaviorální strategie řízení, programované učení, historie a transfer do současnosti, systém řízeného učeníZákladní charakteristiky proudu kognitivní psychologie, konstruktivistická teorie učení, instruktivní a konstruktivní v pedagogice, projektový přístup k edukaci, problémový přístup, konstruktivní a kolaborativní přístup Koncept informační společnosti, konsekvence ekonomické a sociální, budování informační společnosti z hlediska zákl. koncepčních a programových dokumentůProblematika klíčových kompetencí, informační gramotnosti, ICT gramotnosti a informační výchovyTechnické prostředky pro podporu získávání, zpracování a komunikaci informací v edukačních procesech, základní terminologické konstrukty oblastiDidaktické aspekty technických výukových prostředků, funkce technických výukových prostředkůCharakteristické vlastnosti a specifické rysy ICT z hlediska edukaceHlavní přínosy ICT pro vzdělávání Směry aplikace technologií ve vzdělávání, oblasti a druhy aplikací, dimenze využití ICT ve školáchProměny edukačního prostředí na bázi ICT v procesuální, kurikulární a systémové a organizační rovině při změnách edukačního prostředí, paradigma vzdělávání a organizace vzdělávání

Literatura

BENEŠ, P., RAMBOUSEK,V., FIALOVÁ, I. (eds.) Vzdělávání pro život v informační společnosti I. Praha : Vydavatelství ČVUT Praha, 2005, 262 s. ISBN 80-7290-198-2. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003, 123 s. ISBN 80-239-0106-0. CONWAY,J. Educational Technology's Effect on Models of Instruction. Dostupné na www: < http://copland.udel.edu/~jconway/ >, < http://copland.udel.edu/~jconway/EDST666.htm >. ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích učitelů na e-instruction. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X. eEurope 2005 : Informační společnost pro všechny : CZ. Brusel : Komise evropských společenství, COM(2002) 263, 28.5.2002. Explorations in Learning & Instruction: The Theory Into Practice Database. Dostupné na www: < http://www.gwu.edu/~tip/ >. Instructional Design Models. Dostupné na www: < http://www.cudenver.edu/~mryder/itc_data/idmodels.html >. KULIČ,V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia 1992. ISBN 80-200-0447-5. MAJUMDAR, S. Integrating ICT in Teaching & Learning. Thailand : UNESCO, 2004. ISBN 0 13-117392-8. Dostupné na www: < http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001405/140577e.pdf >. RAMBOUSEK, V. a kol. Výzkum informační výchovy na základních školách. Koniáš : Plzeň 2007, 360 s. ISBN: 80-86948-10-2 RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. RAMBOUSEK, V. Kapitoly z edukační technologie : elektronický studijní text. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ROBLYER, M.D. Integrating Educational Technology into Teaching, Upper Saddle River : Pearson Education, 2004, ISBN 0-13-117392-8 Škola pro 21. Století : Akční plán pro realizaci Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání pro období 2009 ? 2013 Dostupné na www: < http://www.msmt.cz/uploads/soubory/tiskove_zpravy/Akcni_plan_Skola_21.pdf >. The Encyclopedia of Educational Technology. Dostupné na www: < http://coe.sdsu.edu/eet/ >. Theoretical Sources in IT Dostupné na www: < http://anc36400.blogspot.com/2007/09/theoretical-sources-in-it-excellent.html >. Učitelský spomocník. Dostupné na www: < http://www.spomocnik.cz/ >.

Garant

doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.