Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vysokoškolská pedagogika (OD0133004)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD0133004 - Vysokoškolská pedagogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Obsah:    Aktuální otázky vysokého školství a vzdělávání a vysokoškolské politiky    Akademická profese (znaky, determinanty proměn, akademická dráha, struktura rolí a činností, kompetence)    Vysokoškolští studenti a studium (role, motivace, přístupy ke studiu, kognitivní styly)    Teoretické a praktické otázky vysokoškolské výuky (strategie výuky, tradiční a moderní formy, aktivizující metody, výuka podporovaná počítačem))    Projektování a hodnocení na vysoké škole    Zátěžové situace na vysoké škole    Akademická kultura: interpersonální vztahy, kultura výuky a studia

Literatura

Doporučená literatura:ALTBACH, P.G.; PETERSON, P. McGill, Higher Education in the New Century.Global Challenges and Innovative Ideas. Rotterdam : Sence Publisher, 2007.ELTON, L. Teaching in Higher Education: Apraisal and Training. London : Kogan Page Ltd., 1987.FRY,H. ; KETTRIDGE, S. ; MARSHALL, S. A Handbook for Teaching  and Learning in Higher Education. London: Routlage, 2009.LIGHT, G., COX, R. Learning and Teaching in Higher Educatin: The Reflective Professional. London : Paul Chapman Publishing, 2001.LINHARTOVÁ, D. Vysokoškolská psychologie. Brno : MZLU, 2008.McKEACHIE , W.J. (ed.) Teaching Tips: Strategies, Research, and Theory for College and University Teachers. Boston : Houghton Mifflin Company, 1999.RAMSDEN, P. Learning to Teach in Higher Education. London : Routlage, 1991.ROHLÍKOVÁ,L.; VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha: Grada, 2012.VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha : UK PedF, 2002.

Požadavky

Způsob ukončení: zkouška založená na závěrečné práci. Úspěšní absolventi získají osvědčení, podmínkou je účast na kurzu a složení zkoušky.

Garant

prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc.

Vyučující

RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc.