Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky II: Vztah celku a části v matematickém vzdělávání 5-12 letých žáků (OD0310005)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD0310005 - Didaktika matematiky II: Vztah celku a části v matematickém vzdělávání 5-12 letých žáků, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Ujasnit podstatu a význam pochopení vztahu část - celek pro vytvoření představ vztahujících se k pojmu zlomek různé interpretace a reprezentace zlomku kritická místa z hlediska učitele i žáka

Sylabus

Pozornost bude věnovánamožnostem vyjádření vztahu celku a části, role prekoncepcí, možnostem interpretace zlomku, různým modům reprezentace a roli jejich transformace, tvoření úloh a významu činností spojených s tvořením úloh jako edukačního, diagnostického i motivačního prostředku, identifikaci význačných chyb, jejich příčin a reedukace.

Literatura

Předpokládá se studium vybrané literaturyEnglish, N.D. & Halford, G.S. (1995). Mathematics Education: Models and Processes. Mahwah, NJ: LEA.Griesel, H. (1981). Der quasikardinale Aspekt in der Bruchrechnung. Der Mathematikunterricht. Wiesbaden: Akademische Verlagsgesselschaft, 87-95.Hejný, M. (2004) Zlomek. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK PedF. Charalambos Y. Charalambous, & Demetra Pitta-Pantazzi (2006). Drawing on a theoretical model to study students’ understandings of Fractions. Educational Studies in Mathematics. vol. 64, 293-316.Lesh, R., Post, T. &. Behr, M. (1987). Representations and translations among representations in mathematics learning and problem solving. In: C. Janvier (Ed.) Problems of representation in the teaching and learning of mathematics. Hillsdalle: LEA, 33-40.Lamon, S. L. (2006). Teaching Fractions and Ratios for Understanding: Essential Content Knowledge and Instructional Strategies for Teachers. Mahwah, NJ: LEA. Littwiller, B., Bright, G. (Eds.) (2002). Making Sense of Fractions, Ratios, and Proportions. Yearbook 2002. Reston: NCTM.Streefland, L. (1991). Fractions in Realistic Mathematics Education. Dordrecht: Kluwer.Tichá, M. (2003).Following the path of discovering fractions. In: J. Novotná (Ed.) SEMT ’03 - International Symposium, Elementary Maths Teaching, plenary lectures. Praha: UK PedF, 17-27. Tichá, M. & Hošpesová, A. (2005). Einige Episoden von der Reise zur Entdeckung und zum Verständnis des Bruchbegriffes. In: Ch. Kaune, I. Schwank, J. Sjuts. (Eds.) Mathematikdidaktik im Wissenschaftsgefüge: Zum Verstehen und Unterrichten mathematischen Denkens. Osnabrück: Schriftenreihe des Forschungsinstituts für Mathematikdidaktik, Nr. 40,2, s.139 - 154. Tichá, M. & Macháčková, J. (2006). Rozvoj pojmu zlomek ve vyučování matematice (Cesty k porozumění zlomkům). Studijní materiály k projektu CZ.04.1.03/3.1.15.1/0237. Praha: JČMF.Vergnaud, G. (1988). Multiplicative Structures. In: J. Hiebert & M. Behr (Eds.) Number concepts and operations in the middle grades. Reston, VA, NCTM, 141 - 161.

Požadavky

Společná reflexe seminární práce podle požadavkůteoretický přehled, úvod do problematikydiagnostikazasahování, které intervence se osvědčují

Garant

Mgr. Marie Tichá, CSc.