Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody textuální analýzy (OD0721009)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD0721009 - Metody textuální analýzy, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je nastartovat u posluchačů hlubší reflexi smyslu uměleckého (literárního a vizuálního) díla, ale také hlubší reflexi vlastní interpretace uměleckého díla (např. reflexi interpretačních nástrojů).

Sylabus

text literární a text vizuální jak je utvářen smysl literárního a vizuálního díla čeho si všímáme při interpretaci uměleckého díla: jednotlivé roviny díla interpretační nástroje a jejich reflexe odlišné metodologické přístupy k interpretaci smyslu díla a jejich reflexe konkurence literárního a vizuálního kódu

Literatura

ATKINSON, D. (2006) Assessment in Educational Practice: Forming Pedagogised Identities in the Art Curriculum. Pp. 147-159. In HARDY, T., STEERS, J. (2006) Art Education in a Postmodern World. Bristol, Portland: Intellect Books. ISBN 1- 84150-146-8BARTHES, R (1988) The Semiotic Challenge. New York: Hill and Wang, 1988.BARTHES, R (1968) Writing Degree Zero. New York: Hill and Wang, New York: Hill and Wang, 1968BRESLER, l. (1994) Imitative, Complementary, and Expansive: Three Roles of Visual Arts Curricula. Studies in Art Education (A Journal of Issues and Research), 1994, 35, 2, pp. 90-104. ISSN 0039-3541CRISTEVA, J. (1980) Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. Oxford: Blackwell, 1980.CRISTEVA, J. (1986) Word, Dialogue and Novel. In The Kristeva Reader. Ed. Toril Moi. Oxford: Blackwell, 1986. Pp. 34-61CULTUURNETWERK NEDERLAND (2002) a Must or a-Muse - Conference results. Arts and Culture in Education: Policy and Practice in Europe. Utrecht: Cultuurnetwerk NederlandDUNCUM, P. (2006) Challenges to Art education from Visual Culture Studies. Pp. 99-111. In HARDY, T., STEERS, J. (2006) Art Education in a Postmodern World. Bristol, Portland: Intellect Books. ISBN 1- 84150-146-8ECO, U. (1990) The Limits of Interpretation. Bloomington: Indiana University Press, 1990. ISBN 0-253-31852-1ECO, U. (2005) On Literature. London: Secker and Warburg: 2005. ISBN 0436210177FULKOVA, M.; TIPTON, T. (2008), A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis. The International Journal of Art and Design Education, 2008, 27, č. 1. pp. 27-42. ISSN 1476 - 8062 FRIEDMAN, K. (2008) Leading to Creativity: Responding to Policy in Art education. Pp. 39-49. In MASON, R., ECA, T. (Eds.) International Dialogues about Visual Culture, Education and Art. Bristol, Portland: Intellect Books. ISBN 978-1-84150-167-3FULKOVÁ, Marie. (2007) Diskurs umění a vzdělávání. Praha a Jinočany: H+H, 2007, ISBN 978-80-7319-076-7.FULKOVA, M.; TIPTON, T. (2008), A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis. The International Journal of Art and Design Education, 2008, 27, č. 1. pp. 27-42. ISSN 1476 - 8062GOODMAN, N. (2007) Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8.MIRZOEFF, N. (2001) An Introduction to Visual Culture. London: Routledge. ISBN 0-415-15876-1MOURA, A. (2008). Art education as social intervention, In International Journal of Education through Art, Vol.4 (1), pp.29 - 43, Intellect Ltd. ISSN 1743 - 5234PAATELA-NIEMINEN, M. ( 2008) Intertextual method for art education applied in Japanese paper theatre - a study on discovering intercultural differences. Series/Journal: The International Journal of Art & Design Education. Vol: 27, Number: 1, Pages: 91-104.

Požadavky

Forma kontroly: pravidelná aktivní účast na kurzu; samostatnost při řešení výzkumných úkolů

Garant

doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.