Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie médií a mediální diskurz (OD2303121)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD2303121 - Teorie médií a mediální diskurz, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Způsob zakončení: zkouškaSeminární práce (odborná esej)

Literatura

BUCKINGHAM, D. Media Education : literacy, learning and contemporary culture. Cambridge : Polity Press, 2003. ISBN 0-7456- 2830-3.ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.ČMEJRKOVÁ, S.; HOFFMANNOVÁ, J. (eds.) Jazyk, média, politika. Praha : Academia, 2003.ISBN 80-200-1034-3.DeFLEUR, M.; BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. Teorie masové komunikace. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-420-9.FAIRCLOUGH, N. Media Discourse. London : Arnold, 1995. ISBN 0-340-58889-6.FOWLER, R. Language in the News. London : Routledge, 1998.HALLIM, D.; Mancini, P. Média v postmoderním světě. Praha : Portál, 2008. P-D. ISBN 978-80-7367-377-2.HARTLEY, J. Understanding News. London : Routledge, 1995. ISBN 0415039339.HOLANOVÁ, R. Media discourse and its impact on students´socialization. In Sapere Aude. Hradec Králové : Magnanimitas, 2011. ISBN 9788090487727.HOLANOVÁ, R. Intertextualita v reklamě. Praha : Nakladatelství UK-PedF, 2012.HOLMES, D. Communication Theory. London : Sage, 2005. ISBN 0-7619-7070-3.HULEJA, J. Přínos teorie rámců pro interpretaci mediálních textů. Didak. studie 2, 2011, s. 87-94.JIRÁK, J.; WOLÁK, R. (eds.). Mediální gramotnost - nový rozměr vzdělávání. Praha : Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.JOHNSON, S.; MILANI, T. M. Language ideologies and media discourse. London - NY : Continuum, 2010. Elektronický zdroj. Přístupný registrovaným uživatelům NK ČR.KRAUS, J. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha : Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1578-3.LAKOFF, G. Don't Think of an Elephant! Know Your Values and Frame the Debate. White River Junction : Chelsea Green Publishing, 2004. ISBN 1-931498-71-7.POTTER, W. J. Theory of media literacy: a cognitive approach. Thousand Oaks : Sage, 2004. ISBN 0-7619-2952-5. Další doporučená literatura:BLAŽEK, B. Tváří v tvář obrazovce. Praha : Slon, 1995. ISBN 80-85850-11-7.BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Barrister & Pr. : Brno 2001. ISBN 80-85947-67-6.ČAPKOVÁ (HOLANOVÁ), R. Kompetence SŠ studentů k vnímání mezitextového navazování v reklamních textech a řeči o ní. Didaktické studie V, 2009, s. 65-78. ISSN: 1804-1221.HOLANOVÁ, R. Jak reklamní texty ovlivňují vyjadřování středoškolských studentů. Český jazyk a literatura, 2010-2011, roč. 61, č. 3, s. 118-125. ISSN 0009-0786.JANOVEC, L. Media education - full value subject of education or an embarrassing scheme? In Sapere Aude. Evropské a české vzdělávání. Hradec Králové : Magnanimitas, 2011, s. 2-7. ISBN 978-80-904877.JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Masová média. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.KONČELÍK, J.; VEČEŘA, P.; ORSÁG, P. Dějiny českých médií 20. století. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8.LAKOFF, G. The political mind : why you can't understand 21st-century American politics with an 18th-century brain. New York : Viking, 2008. ISBN 978-0-670-01927-4.LUHMANN, N. The Reality Of The Mass Media. Cambridge : Polity, 2000. ISBN 978-80-0474-076-0.McCOMBS, M. Agenda-setting : nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2.McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.McLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno : Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.McLUHAN, M. Jak rozumět médiím. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.MEYROWITZ, J. Všude a nikde. Vliv elektronických médií na sociální chování. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0905-3.POSTER, M. Second Media Age. Cambridge : Polity Press, 1995. ISBN 978-07-4561-395-6.POSTMAN, N. Ubavit se k smrti. Praha : Mladá fronta, 1999. ISBN 978-80-204-2206-4.POSPÍŠIL, J.;  ZÁVODNÁ, L. S. Mediální výchova. Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-022-3.PROKOP, D. Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0618-6.RAMONET, I. Tyranie médií. Praha : Mladá fronta, 2003. ISBN 80-204-1037-6.REIFOVÁ, I. (ed.) Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.STREJČKOVÁ, D. Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury. In ŠMEJKALOVÁ, M. (ed.) Nové trendy v didaktice českého jazyka. Praha : UK-PedF, v tisku.THOMPSON, J. B. Média a modernita: sociální teorie médií. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.VERNER, P. Mediální výchova. Úvaly : Albra, 2007. ISBN 978-80-7361-042-5.WATSON, J.; HILL, A. Dictionary of Media & Communication Studies. London : Arnold, 2000. ISBN 978-08-0204-783-0.WATSON, J. Media Communication: An Introduction to Theory and Process. New York : Palgrave, 2003. ISBN 978-14-0390-149-1.

Garant

PhDr. Radka Holanová, Ph.D.