Předmět Proměny a inovace vyjadřovacích dovedností z hlediska kognitivního a verbálního vývoje dítěte (OD2303123)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD2303123 - Proměny a inovace vyjadřovacích dovedností z hlediska kognitivního a verbálního vývoje dítěte, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Literatura
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.HÁJKOVÁ, E. Komunikační činnosti a jejich cíle (z hlediska vyučování mateřskému jazyku na 1. stupni základních škol). Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-364-1.HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2003. ISBN 80-7042-297-1.KESSELOVÁ, J. Lingvistické štúdie o komunikácii detí. Prešov : Náuka, 2001. ISBN 80-8903805-0.KESSELOVÁ, J. Morfológia v komunikácii detí. Prešov : Vydavateľstvo Anna Nagyová, 2003.LIPTÁKOVÁ, Ľ.; VUŽŇÁKOVÁ, K. Dieťa a slovotvorba. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 80-967845-5-2.PALENČÁROVÁ, J.; KESSELOVÁ, J.; KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, s. r. o., 2003. ISBN 978-80-100-0328-0.PIAGET, J.; INHELDER, B. Psychologie dítěte. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-608-X.PRůCHA, J. Dětská řeč a komunikace. (Poznatky vývojové psycholingvistiky). Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Spisy Ostravské univerzity. 133. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000. ISBN 80-7042-175-4.ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. 2. vyd. Univerzita Karlova v Praze : Nakladatelství Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0948-7.VYGOTSKIJ, L. S. Myšlení a řeč. Praha : SPN, 1970.Vygotskij, L. S. Psychologie myšlení a řeči. Zost. J. Průcha. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-943-7. Dalši doporučená literatura:Kapalková, S. a kol.: Hodnotenie komunikačných schopností detí v ranom veku. Bratislava : Slovenská asociácia logopédov, 2010. ISBN 978-80-89113-83-5.LIPTÁKOVÁ, Ľ.; KLIMOVIČ, M.; HLEBOVÁ, B.; KRESILA, J.: Stimulačný program a stimulácia kognitívnych funkcií v rámci kurikula v prvom roku školskej dochádzky - slovenský jazyk. In: Kognitívna stimulácia individuálnych edukačných potrieb žiaka zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Iveta Kovalčíková (ed.), Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2010. ISBN 978-80-555-0197-0.MARŠÁLOVÁ, L. Psycholingvistická analýza vývinu lexiky. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1982.McLAUGHLIN, S. Introduction to Language Development. 2nd edition. Thomson - Delmar Learning, 2006. ISBN 978-07-693-0265-2.OWENS, R. Language Development. An Introducion.7th edition. New York : Allyn and Bacon, 2008. ISBN 978-02-055-2556-0.Sternberg, R. J. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-638-4.SLANČOVÁ, D. (ed.) Štúdie o detskej reči. Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis 193/275. Jazykovedný zborník 23. Prešov : Prešovská univerzita, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-8068-701-4.
Garant
doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.