Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Přirozené a didaktické situace ve vyučování češtině (OD2303126)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OD2303126 - Přirozené a didaktické situace ve vyučování češtině, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Zakončení: zkouškaSeminární práce - konstrukce a-didaktické situace a jejího teoretického popisu (zvýšené nároky na schopnost samostatného a kreativního didaktického myšlení)

Literatura

Brousseau, G. Theory of Didactical Situations in Mathematics. Dordrecht; Boston : Kluwer Academic Publishers, 1997. ISBN 0-7923-4526-6. Elektronický zdroj. Přístupný registrovaným uživatelům NK ČR.ČECHOVÁ, M. O potřebě integrace komunikační a systémové jazykové výuky. Český jazyk a literatura, 1993, roč. 44, s. 158-162.HOLT, J. Jak se děti učí. Praha : Agentura STROM, 1995. ISBN 80-901662-7-X.JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.KAMIŠ, K. Intuitivní osvojování valence a intence žáky mladšího školního věku. In Slovo o slove 14. Prešov : PedF PU v Prešove, 2008.KULIČ, V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia 1992. ISBN 80-200-0447-5.MAZÁČOVÁ, N. Cesta do hlubin učitelova myšlení. Praha : VÚP. Elektronický zdroj. [online] [cit. 2011-03-23]. Dostupné z http://stary.rvp.cz/clanek/6/1287.METELKOVÁ SVOBODOVÁ, R. Lze mateřštinu vyučovat komunikačně? In Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce ČJ na ZŠ. Olomouc: UP, 2007, s. 213-219.NOVOTNÁ, J. a kol. Příprava a analýza didaktických situací. Praha : JČMF, 2006.PROUZOVÁ, R. Funkce přirozeného jazyka v procesu vzdělávání. Praha : Via Lucis, 2010ŠMEJKALOVÁ, M. Teorie didaktických situací - nová výzva pro didaktiku morfologie českého jazyka. Didaktické studie 4, 2012. Monotematické číslo Morfologie v teorii a praxi jazykového vyučování. V tisku.Další doporučená literatura:ČECH, R. K výzkumu pojetí jazyka a některých gramatických kompetencí u žáků 5. ročníku základní školy. In: Tzv. základní výzkum v lingvistice - desideratum, nebo realis? Olomouc : Univerzita Palackého, 2006, s. 36-40. ISBN 80-244-1368-X.Eysenck, M. W.; Keane, M. T. Kognitivní psychologie. Praha : Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1559-4FISHER, R. Učíme děti učit se a myslet. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.PAVELKOVÁ, I., ŠKALOUDOVÁ, A., HRABAL, V. Analýza vyučovacích předmětů na základě výpovědí žáků. Pedagogika, 2010, roč. LX, s. 38-54. ISSN 0031-3815.

Garant

doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.