Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Videocases in the teaching of mathematics (OEN2310002)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OEN2310002 - Videocases in the teaching of mathematics, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je propojení nezbytné didaktické teorie (na úrovni obecné didaktiky a na úrovni oborové didaktiky) s individuálními představami studentů, s jejich očekáváními včetně konfrontace s praktickými situacemi (simulovaná cvičení, analýzy videozáznamů, atd.).

Sylabus

Poznávací proces, pojmotvorný procesFormální učení - interpretaceDiagnostika a reedukace formalismuKonstruktivismus v didaktice matematikyProjekty ve vyučování matematiceFylogeneze a ontogeneze v poznávacím procesuJazyk matematiky a jeho znakové charakteristiky (Názvy a značky, Standardy)Číslo - fylogeneze pojmu, základní didaktické problémy na ZŠ a SŠModely zlomkuModely záporných číselČíselná osa a racionální číslaReálná císla ve vyučování matematiceProcentaČíslo a proměnnáAlgebraické výrazy - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠRovnice a nerovnice - fylogenezeRovnice a nerovnice - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠPlanimetrie - fylogenezePlanimetrie - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠPlanimetrie - geometrické konstrukce, měření délek a úseček, měření délek a úhlů, měření obvodů a obsahůStereometrie - fylogenezeStereometrie - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ, hra SovaModelování a matematizace reálných situací, mezipředmětové vztahyPráce s datyProjektování učiva v práci učitele matematiky (pojmová mapa, standardy v práci učitele matematiky, formulace výstupů výuky - taxonomie)

Literatura

HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3STEHLĺKOVÁ, N. Didaktika matematiky pro studenty učitelství 2. a 3. stupně školy. E-učebnice. Praha: PedF UK v Praze, 2008.STEHLĺKOVÁ, N. Analýza videozáznamů z hodin matematiky. E-learningový kurz v systému Microsoft Class, Praha: PedF UK v Praze, 2008.KUBĺNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha: PedF UK v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8.Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika).Sborníky z konferencí pro učitele matematiky (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar).FUCHS, E. a kol. Návrh evaluačních standardů z matematiky pro základní a střední školy. Praha: Prometheus, 1994.FUCHS, E. a kol. Standardy a testové úlohy z matematiky pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Praha: Prometheus, 2000. ISBN 80-7196-169-8FUCHS, E. a kol. Standardy a testové úlohy z matematiky pro 4letá gymnázia. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 80-7196-095-0FUCHS, E. a kol. Standardy a testové úlohy z matematiky pro SOU. Praha: Prometheus, 2004. ISBN 80-7196-294-5FUCHS, E. a kol. Postavení matematiky ve ŠVP základního vzdělávání. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-326-7FUCHS, E. a kol. Postavení matematiky ve ŠVP střední odborné školy. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-323-2FUCHS, E. a kol. Postavení matematiky ve ŠVP střední odborná učiliště. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-324-0

Požadavky

Požadavky k zápočtu a materiály ke kurzu jsou zveřejněny na stránkách vyučující (kmdm.pedf.cuni.cz, sekce KMDM, podsekce Pracovníci).

Garant

doc. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.