Předmět Composition & Analysis in Praxis II (OI2308705)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OI2308705 - Composition & Analysis in Praxis II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Utvrzení a rozvíjení analytických schopností a dovedností včetně dovednosti jejich samostatné aplikace do simulovaného vzdělávacího procesu.
Sylabus
1. Analytická a pedagogická interpretace hudebního díla - specifika na základní a střední škole 2. Charakteristika didaktických situací při práci s uměleckým dílem 3. Percepce a apercepce ve školské hudební výchově a mimo školu 4. Zásady výběru hudebního díla, vkus a jeho formování 5. Percepce a apercepce, preference vnímatele 6. Charakteristika stylu pro poslech díla a pro didaktickou práci s ním 7. Hierarchie didaktické práce s hudebně výrazovými prostředky 8. Specifika vyučovací jednotky zaměřené na práci s uměleckým dílem 9. Hudba jako komunikační systém z pohledu hudebního pedagoga 10. Vnitrooborové přesahy při didaktické práci s hudebním dílem 11. Mezioborové přesahy při didaktické práci s hudebním dílem 12. Náměty pro samostatnou práci žáka a jejich limity 13. Hudební dílo jako objekt projektové výuky
Literatura
http://solomonsmusic.net/theoryhttp://logiciels.pierrecouprie.fr/?page_id=25http://www.harmony.org.uk/book/musical_analysis.htmBaileyShea, Matt (2007). "Mignon: A New Recipe for Analysis and Recomposition", Music Theory Online Volume 13, Number 4, December 2007.Bauer, Amy (2004). "Cognition, Constraints, and Conceptual Blends in Modernist Music", in The Pleasure of Modernist Music, Ashby, Arved, ed.Bent, Ian (1987). Analysis. London: McMillan Press. ISBN 0-333-41732-1.Bernard, Jonathan. 1981. "Pitch/Register in the Music of Edgar Varèse." Music Theory Spectrum 3: 1-25.Nattiez, Jean-Jacques (1990). Music and Discourse: Toward a Semiology of Music (Musicologie générale et sémiologue, 1987). Translated by Carolyn Abbate (1990). ISBN 0-691-02714-5.Lerdahl, Fred (1988/1992). Cognitive Constraints on Compositional Systems, Contemporary Music Review 6 (2), pp. 97-121.Marx, A.B: Die Lehre von der musikalischen Komposition I-IV [1837-47]. Christ, William (1966), Materials and Structure of Music (1 ed.), Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, ISBN 0135603420, OCLC 412237 LCC MT6 M347 1966.
Požadavky
Aktivní účast v seminární výuce v úloze publika 1 didaktický výstup v rámci seminární výuky
Garant
prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.