Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Project and its Presentation (OI2308713)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OI2308713 - Project and its Presentation, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cíl spočívá v osvojení vědomostí a dovedností, které učiteli pomohou udržet ve výuce kontakt s realitou bez důrazu na samoúčelné memorování vědomostí bez vztahu k praktickému životu. Cíl spočívá v osvojení dovedností řešit problém při optimální integraci učiva a při maximální imitaci životní reality jakožto konstantní situace s přirozeně interdisciplinárními vazbami.

Sylabus

1. Projekty a učivo: nalezení a vymezení možnosti2. Vlastnosti projektového přístupu: rámec výuky3. Vytvoření kontextu: plánování v souvislostech4. Zahájení projektu: vymezení zásad realizace a úloh žáků a studentů5. Vlastní realizace projektu: získávání vědomostí6. Uzavření projektu: prezentace

Literatura

KAŠOVÁ, J., TOMKOVÁ, A., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál. 2009.KAŠOVÁ, J. a KOL. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: Iuventa. 1995.NAAR, D. a KOL. Průvodce pro projektové vyučování. Praha: Egredior. 2004.VALENTA, J. a KOL. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha: ARTAMA 1993.MAZÁČOVÁ, Nataša. Metodický portál, Články: "Možnosti a meze projektové výuky v současné škole" [online]. 19. 04. 2007.[cit.17. 02. 2011.]. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1288/MOZNOSTI-A-MEZE-PROJEKTOVE-VYUKY-V-SOUCASNE-SKOLE.html>.http://www.rvp.cz/clanek/1596 - Jana Nováčková, Pavel Kopřiva, Dobromila Nevolová: Reflexe procesuhttp://www.rvp.cz/clanek/334 - Kubínová Marie: Projekty ve vyučováníwww.projektovevyucovani.czwww.projektovavyuka.czwww.projektovevyucovani.czwww.modernivyucovani.czhttp://www.rvp.czwww.zsjz.czhttp://www.slideshare.net/jeena.aejy/project-as-a-method-of-teaching-presentationwww.projectapproach.orgBARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. 128 s. ISBN 8021038133.BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch. Brno: MU, 2005. 152 s. ISBN 8021038225.DVOŘÁK, D. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. 144 s. ISBN 8071785563GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E.; NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. 159 s. ISBN 808578328JŮVA, V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 1994. 52 s. ISBN  8090173705KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: MU, 2006. 160 s. ISBN 8021041420KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha: Portál, 1995. 132 s. ISBN 8071780308KUBICOVÁ, S.; SOLÁROVÁ, M. Integrovaná projektová výuka v přírodovědném vzdělávání. Ostrava: PřF OU, 2007. 62 s.KUBICOVÁ, S. Projektová výuka v biologickém vzdělání na ZŠ a SŠ. Ostrava: OU, 2007. 54 s.LERNER, I. J. Didaktické základy vyučovacích metód. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1988. 176 s.LERNER, I. J. Didaktické základy metod výuky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 168 s.MAŇÁK, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno: MU, 1997. 89 s. ISBN 8021015497MAŇÁK, J. a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: MU, 1994. 121 s. ISBN 8021010312MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno. MU, 1994. 113 s. ISBN 8021002107MOJŽÍŠEK, L. Vyučovací metody. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 344 s.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 8071780707PRŮCHA, J. Alternativní školy. Praha: Portál, 1996. 108 s. ISBN 8071780723Průcha, J.; Walterová, E.; Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2008. 322 s. ISBN 9788073674168PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. 160 s. ISBN 8071786217SKALKOVÁ, J. Od teorie k praxi vyučování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978. 212 s.SKALKOVÁ, J. a kol. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985. 216 s.TOMKOVÁ, A. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. 176 s. ISBN 9788073675271VÁCLAVÍK, V. Učebné metody. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1966. 264 s.VRÁNA, S. Učebné metody. Praha: Nákladem dědictví Komenského, 1938. 250 s.ŽANTA, R. Projektová metoda, pokus o řešení pracovní školy. Praha: Nákladem dědictví Komenského, 1934. 54 s.Chard, S.C. (1998) The Project Approach: Making Curriculum Come Alive (Book One).NY: Scholastic. [link to: http://www.projectapproach.org/store/]Chard, S.C. (2009) Practical Guides for Engaging Minds with the ProjectApproach, 1 - 6 [link to: http://www.projectapproach.org/store/]Chard, S.C. (1998) The Project Approach: Managing Successful Projects (Book Two).NY: Scholastic. [link to: http://www.projectapproach.org/store/]Pearlman, B. (2009) New Skills for a New Century: Students Thrive on Collaborationand Problem Solving. Edutopia: The George Lucas Educational Foundation. RetrievedMay 22, 2009 < http://www.edutopia.org/new-skills-new-century>.Burchfield, D.W. (1996) Teaching All Children: Four Developmentally AppropriateCurricular and Instructional Strategies in Primary Grade Classrooms. Young Children.November, 1996.Katz, L.G. and Chard, S.C. (2000) Engaging Children’s Minds: The Project Approach,Second Edition. Stamford, CT: Ablex. [link to: http://www.projectapproach.org/store/]

Požadavky

Prezentace koncepce pedagogické práce při realizaci projektu

Garant

doc. MgA. Jana Palkovská

Vyučující

prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.