Předmět Psychologické poradenství (OK0413305)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0413305 - Psychologické poradenství, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Pozornost bude věnována etice poradenské práce,objasnění jednotlivých etap poradenského procesu, analýze termínů diagnostika,intervence,konzultační aktivity v poradenské činnosti s konkretizací v oblasti školství.Budou diskutovány nejčastější vývojové problémy předškolních dětí a žáků počátečních tříd ZŠ. Tematický plán:Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, etické aspekty v poradenské práci,význam funkce výchovného poradce a ŠMP na škole. Vývoj poradenství ve světě i nás / základní informace/.Poradenství jako profese, pojetí poradenské činnosti, odborná připravenost.Poradenský proces a jeho etapy, model A-B-C.Činnosti a kompetence jednotlivých aktérů poradenství ve školství: výchovný poradce, ŠMP, školní či poradenský psycholog, PPP, SPC, SVP.Odborné poradenské činnosti: screening, diagnostika, intervence, informační a konzultační aktivity.
Literatura
Hadj Moussová, Z., Valentová, L. (2002): Poradenské teorie a strategie, UK PedF. Kopřiva, K.:( 1997): Lidský vztah jako součást profese, Portál, Praha. Gabura,J.,Pružinská,J.(1995): Poradenský proces, SLON, Praha. Elliot,J.,Place,M.(2002): Dítě v nesnázích, Grada, Praha. Helus, Z.( 2004): Dítě v osobnostním pojetí, Portál, Praha. Vágnerová, M. (2004): Psychopatologie pro pomáhající profese, Portál, Praha Hadj Moussová, Z. a kol.: Intervence. pedagogicko-psychologické poradenství III. Praha, UK PedF. Vágnerová, M. 2005): Školní poradenská psychologie,Karolinum,Praha.
Garant
PhDr. Lidmila Valentová, CSc.