Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika 1. st. ZŠ Ib (OK0415115)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0415115 - Didaktika 1. st. ZŠ Ib, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

 Metody a formy práce II, projekty                                                              Hodnocení žáků                                                                                           Alternativní a inovativní didaktické systémy                                               

Literatura

 Povinná literatura1.      SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14)PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998 nebo KALHOUS, Z., OBST, O.  a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada 2007.3.      Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2013. http://www.nuv.cz/file/318/ Další doporučená literaturaFISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997.KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006.KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009.TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007.Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A.

Požadavky

Požadavky ke zkoušce v LSZkouška se skládá z následujících částí:·         Písemná práce: K jednomu vybranému přednášenému tématu v Didaktice Ia nebo Ib student/studentka přečte 3 odborné práce. Uvede úplné bibliografické údaje vybraných titulů. Cituje z prací klíčové myšlenky, se kterými souhlasí nebo nesouhlasí, svůj souhlas nebo nesouhlas podloží argumenty. Navrhne na základě přečtených titulů a formulovaných klíčových myšlenek tři výzkumné otázky, na něž by mohl/a ve své třídě hledat odpovědi, a postup, jak by úkol řešil/a. Rozsah: 3 normostrany. Práci student/ka přinese v tištěné podobě k ústní zkoušce.·         Ústní část zkoušky: Těžiště zkoušky tvoří rozprava nad písemnou prací a seznamem prostudované odborné literatury k Didaktice 1. stupně ZŠ, zaměřená na další ověřování orientovanosti studenta v didaktické problematice (v rámci témat, která byla obsahem kurzu a na základě předloženého seznamu prostudované odborné literatury - viz níže). Seznam prostudované odborné literatury má obsahovat kromě povinné literatury a tří titulů zpracovaných v písemné práci ještě nejméně další tři tituly postihující různé problémy obecné didaktiky 1.st.ZŠ. Výsledná známka se skládá z  kvality písemné práce za ZS a LS a ústní části zkoušky.

Garant

PhDr. Anna Tomková, Ph.D.PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.