Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Současné trendy v didaktice VV (OK0521123)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0521123 - Současné trendy v didaktice VV, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Od reflexe chápání funkcí obrazu v současné kultuře k tematizaci a analýze specifického edukačního modelu, k rozpoznání kontextů a plurality interpretací. Vytvoření návrhu edukačního modelu v oblasti zprostředkování kulturního produktu/artefaktu, v součinnosti školy a galerie (muzea umění).

Sylabus

Teorie: Úvod do teorie vizuální kultury, vizuální gramotnosti a pedagogické znalosti obsahu. Principy tvorby modelu a jeho interpretace. Reflexivní kompetence učitele VV.Praxe: Navržení a reflexe vlastního modelu.

Literatura

FULKOVÁ M. Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H and H 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.FULKOVÁ, M., SLAVÍK, J. Receptivní profil dětského návštěvníka muzea. Evidováno: Nadace Open Society Fund, Staroměstské nám. 22, Praha 1, evid. č. P1-452/95, UK v Praze - Pedagogická fakulta, č. 888-100-112, 1/6/99. FULKOVÁ, M. Děti se nenarodily v galeriích. Diskurs empirického diváka. In Šupšáková, B. a kol. Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3. FULKOVÁ, M. Kresba jako komunikace: sociální a kulturní vlivy v dětském výtvarném projevu. Výtvarná výchova/Myšlení, tvorba, dialog. 2004, 4, mimořádné číslo. Str. 16-24. ISSN 1210 3691 FULKOVÁ,M. Když se řekne ...vizuální gramotnost. Výtvarná výchova 4, 2002,. roč. 42, str. 12-14. ISSN 1210 3691 FULKOVÁ,M. Žádná výtvarka není ostrov sám pro sebe: znepokojivá zkušenost cizího. K osnovám výtvarné výchovy, návrh B. Výtvarná výchova, 40, 2000. č. 1, str. 11-14. ISSN 1210-3691 ROESELOVÁ,V. Proudy ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: SARAH, 1999. 220 s. ISBN 80-902267-3-6. SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H. Výtvarné čarování - artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta 2000, 212 s. ISBN 80-7290-016-1 (40% - teoretická část publikace) KINDLER,A.M. Prehľad výskumu výtvarného vývoja. In ŠUPŠÁKOVÁ,B. Detský výtvarný prejav. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2000. 184 s. ISBN 80-968441-0-5 SLAVÍK, J. Gedanken zum Spiel - Reflexive Konzeption der Kunsterziehung im Kontext der Teorie sozialer Spiele von Bourdieu. In KOBLER, J.; SCHOLZ, O. Ästhetische Erziehung in der Tschechischen Republik. Berlin : Universität der Künste Berlin, 2004. s. 97 - 110. 190 s. ISBN 3-89462-116-8.

Požadavky

* Požadavky k zápočtu a zkoušce:Povinná účast 80% Včasné odevzdání semestrální práce

Garant

PaedDr. Šimon BrejchaMgr. Helena Kafková, Ph.D.