Předmět Artefiletika I (OK0521229)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0521229 - Artefiletika I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cíl výuky: Poznávacím cílem kursu je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými souvislostmi socio-rehabilitačních a psychoterapeutických vlastností výtvarného projevu a motivovat je k dalšímu poznávání.
Sylabus
Sylabus:Teorie: 1) Teorie výrazu.2) Výtvarný zážitek - rozbor.3) "Empatická bublina" (Majava), psychická distance (Bullough).4) Expresivita a reflektivita.5) Sociokognitivní konflikt ve výchově uměnímPraxe: 1) Výtvarná tvorba jako východisko zážitku.
Literatura
Ruyer, R. Paradoxy vědomí. Expresivita. Praha : UK - Pedagogická fakulta 1994Slavík, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha : Karolinum 1997Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001, 2004Slavíková, V. ; Slavík, J. ; Hazuková, H.: Výtvarné čarování. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001 Campbellová, J.: Techniky arteterapie ve výchově..., Praha : Portál 1998Caseová, C. - Dalleyová, T.(ed.): Arteterapie s dětmi. Praha : Portál 1996Goodman, N. Jazyky umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007Doležel, L. Heterocosmica - fikční a možné světy. Praha: Karolinum 2003Červenka, M. Fikční světy lyriky. Praha: Paseka 2003Ingarden, R. Fenomenologická estetika: pokus o vymezení oblasti bádání (přednáška)Sibley F., Estetické pojmy (esej)Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou (informace z výzkumu NIPOS), Praha: Pedf UK 2006
Požadavky
požadavky k Z: Aktivní účast min. 80% (vzhledem k zážitkovému /výcvikovému/ charakteru semináře), vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru
Garant
Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.