Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky s praxi III (OK0610152)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0610152 - Didaktika matematiky s praxi III, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Systemizovat dosavadní poznatky matematiky a didaktiky matematiky. Rozvíjet schopnost sebevzdělávání budoucího učitele na základě vlastních pedagogických zkušeností.

Sylabus

Obsah kurzu: 1. Od manipulace k imaginaci. Transfer reprezentací od fyzikálního modelu přes obrázek, ikonu, symbol až k představě. 2. Edukační koncepce aritmetiky a geometrie z hlediska a) objektů, b) nástrojů a c) edukačních strategií. Pohled historický. 3. Organizace souboru jevů a organizace procesů. Zejména klasifikace, schematizace, a hierarchizace. 4. Direktivní a dialogická edukační strategie. Transmisivní a konstruktivní styl vyučování. 5. Chyba jako didaktický fenomén. Překonávání memických předsudků. Chyba žáka, chyba učitele. 6. Individualizace. Dvě dimenze individualizace. Vygotského zóna bezprostředního vývoje.Každý z uvedených tématických celků bude úzce propojen s existujícími pedagogickými zkušenostmi posluchačů, které mají zaznamenány ve svých portfoliích (vlastní matematické úvahy; přípravy, realizace, evidence, reflexe a analýzy vyučovacích hodin; vlastní experimenty a jejich analýzy; rozpracování vybraných tématických celků včetně tvorby úlohových kaskád).

Literatura

Hejný, M, Jirotková, D., Slezáková-Kratochvílová, J. Příručka učitele. Matematika pro 1. ročník základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2007. Z. Kolláriková, B. Púpala (Eds.): Předškolní a primární pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika. Portál, Praha 2001, ISBN 80-7178-585-7.Stehlíková, N.: Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze ? Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 11-22. učebnice matematiky pro 1. stupeň základní školy (české, slovenské a jiné zahraniční)materiály průběžně zveřejňované na webovských stránkách KMDM: http://kmdm.pedf.cuni.cz

Požadavky

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu budou pro každý rok specifikovány. Pro akademický rok 2014/2015: 1. semináře Podmínky budou ještě uřesněny po dohodě obou vyučujících se studenty 2. praxe1) Absolvovat dvě náslechové hodiny matematiky, z toho jednu na FZŠ Táborská, Praha 4 - Nusle a druhou kdekoliv na I. stupni ZŠ dle vlastní volby.2) Z obou hodin vypracovat stručný záznam a elektronicky jej odevzdat (jaroslava.klobouckova@pedf.cuni.cz) nejpopzději 12. května 2015 ve 24:00 (současně obě hodiny ve dvou samostatných přílohách). 3. Vypracování závěrečného písemného testu s úspěšností alespoň 60%

Garant

prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.