Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Cesty poznávání v matematice II (OK0610615)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0610615 - Cesty poznávání v matematice II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Umožnit studentům samostatnou činností prohloubit a strukturovat vědomosti jak z matematiky, tak i didaktiky matematiky nabyté v předcházejícím studiu. Vnímat matematiku jako organickou součást všech předmětů prvního stupně. Dát studentům program pro jejich další práci na sobě i po ukončení studia.

Sylabus

Obsah: Budou hlouběji probírána netradiční aritmetická i geometrická prostředí. Důraz je kladen na tvorbu úloh s ostupňovanou obtížností, na tvorbu úloh pro žáky se specifickými obtížemi i s matematickým nadáním.Témata budou na prvním semináři navržena vyučujícím a studenty vybrána.

Literatura

Hejný, M., Hejná, M.: Součtové trojúhelníky. 25 stran, Raabe, Praha, 1998.Hejný, M., Jirotková, D.: Čtverečkovaný papír jako most mezi geometrií a aritmetikou. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha 1999. Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál, Praha 2001, stran 187, ISBN 80-7178-581-4.Hejný, M, Jirotková, D., Slezáková-Kratochvílová, J. Příručka učitele. Matematika pro 1. ročník základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2007. Z. Kolláriková, B. Púpala (Eds.): Předškolní a primární pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika. Portál, Praha 2001, ISBN 80-7178-585-7.Kratochvílová, J.: Triády jako prostředí výzkumu a výuky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 409-421.Kuřina, F.: Geometrické praktikum I, II. Matematický ústav ČSAV. Praha 1992.Stehlíková, N.: Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 11-22. učebnice matematiky pro 1. stupeň základní školy (české, slovenské a jiné zahraniční)

Požadavky

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu budou upřesněny na prvním semináři. Obvykle to bývá: aktivní účast na seminářích, příprava obsahu alespoň jednoho semináře pro studenty (v návaznosti na obsah připraveného kroužku pro žáky) s podrobným zpracováním matematického obsahu. vypracování jednoho e-learningového kurzu.

Garant

doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.