Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Učitelské praktikum II (OK0615020)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0615020 - Učitelské praktikum II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.).

Sylabus

OrganizaceStudent koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ.A) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě (škole), nejméně 40 hodin však ve výuce na 1. stupni ZŠ.B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu a třídu na 1. stupni ZŠ dle svých preferencí a zajistí si možnost zde 20 hodin hospitovat a 20 hodin vyučovat.Tato praxe se školám neproplácí.Úkoly studentůStudent pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky (v případě B též v reflexi hospitovaných vyučovacích hodin) formou reflektivního deníku, komentářů v učitelském portfoliu apod. Tuto dokumentaci nebude odevzdávat k zápočtu, je podkladem k práci v seminářích Didaktiky 1. stupně ZŠ I a II.Student reflektuje svoji pedagogickou činnost s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi, pracuje zvl. s oblastmi Plánování výuky, Řízení učebních procesů, Hodnocení žáků a Reflexe výuky.Student/ka připraví vyučovací jednotku inspirovanou kurzy Didaktika 1. st. ZŠ I. a II. podle kritérií uvedených v příloze a po její realizaci zpracuje písemnou reflexi (viz Dodatky).

Literatura

1.      SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14)2.      KALHOUS, Z., OBST, O.  a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998.3.      Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: VÚP 2005.4.       Jedna publikace dle vlastního výběru:CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1994.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997.KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006.KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A.

Garant

PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.