Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe I (OK0615269)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0615269 - Souvislá pedagogická praxe I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Směřuje k rozvíjení učitelských kompetencí v celém rozsahu, studenti získávají zkušenosti s výukou v celém kontextu fungování třídy a školy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti.Cíl kurzuCílem kurzu je pokračovat v rozvíjení profesních dovedností a systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o  kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.)OrganizaceA) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě.B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu dle svých preferencí a zajistí si možnost zde hospitovat a vyučovat. Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, a to nejméně ve 30 vyučovacích hodinách. Tato praxe se školám neproplácí.Úkoly studentůStudent pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky (v případě B též v reflexi hospitovaných vyučovacích hodin) formou reflektivního deníku, komentářů v učitelském portfoliu apod. Tuto dokumentaci nebude odevzdávat k zápočtu, je podkladem k práci v závěrečném      semináři.Student průběžně reflektuje svoji pedagogickou činnost s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi, zaměří se zejména na oblast Kontext výuky.Požadavky k zápočtu1. Student prostuduje oblasti Rámce profesních kvalit učitele nazvané "Rozvoj školy a spolupráce s kolegy" a "Spolupráce s rodiči, odbornou a širší veřejností" a doloží příklady realizace své "dobré praxe" v těchto oblastech.2. Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi nebo o praxi ve vymezeném rozsahu - se specifikováním počtu hospitovaných a odučených hodin (viz případ B v Organizaci kurzu). Dokument o potvrzení je dostupny na webových stránkách katedry primární pedagogiky.

Literatura

Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha : VÚP, 2004

Garant

PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.