Předmět Primární pedagogika VI - Alternativní školy a inovativní programy (OK0615623)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0615623 - Primární pedagogika VI - Alternativní školy a inovativní programy, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými alternativními a inovativními programy a hledat možnosti jejich vlivu na vlastní pojetí výuky.
Sylabus
Pedagogika M. MontessoriPedagogika C. FreinetaPedagogika O. Decrolyho
Literatura
CALGREN, F. Výchova ke svobodě. Praha: Baltazar, 1991.DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika Célestina Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17.HAMAIDOVÁ, A. Metoda Decrolyho. Praha Pedagogická přítomnost 1926.Kompetentní učitel 21.století. Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Praha 2011.TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha 2007.KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodiský průvodce pro 1.st.ZŠ. Praha 2011.Kritické listyLUKAVSKÁ, E. POZOR, DĚTI! (Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě). Dobrá Voda u Pelhřimova 2003.RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. ŠTECH, S.: Škola stále nová. Praha : UK 1992.TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H. Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.26/2007, s. 12-14.TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta, In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06.TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č.26/2007, s. 12-14.TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učíme v projektech. Praha: Portál 2009.TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha 2009.KREISLOVÁ, Z. Krok za krokem 1.třídou. Praha 2008.WENKE, H., ROHNER, R. Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno : Paido 2000.ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál 1997
Požadavky
DocházkaAktivní účast v semináříchPrezentace získaných zkušeností k vybraným alternativním a inovativním programům na závěrečném semináři
Garant
PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.