Předmět Primární pedagogika II - CLIL (OK0615628)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OK0615628 - Primární pedagogika II - CLIL, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem kurzu je otevřít studentům dveře do možností integrovaného učení cizího jazyka napříč primárním kurikulem, seznámit je s rozmanitými pojetími CLILu a konkrétními metodami využívanými při realizaci tohoto typu výuky. Zvláštní pozornost bude věnována strategiím scaffoldingu a jejich přenositelnosti do ostatního vyučování na prvním stupni.
Sylabus
Seznámení s CLIL - teorie a výzkumy, projekty CLIL v ČR, diskuze nad výhodami a riziky CLILu na základě videoukázek z hodinVýběr tématu a zajištění porozumění v hodinách CLIL - strategie scaffoldingu
Literatura
Literatura v češtině:Hanušová, S. Vojtková, N. CLIL v české školní praxi. Brno: Studio Arx, 2011. Ke stažení na http://www.vys-edu.cz/Šmídová, T., Tejkalová, L., Vojtková, N. CLIL ve výuce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Ke stažení na www.nuv.cz/uploads/Publikace/CLIL_ve_vyuce.pdf Literatura v angličtině: Bentley, K. (2011). The TKT Course - CLIL Module. Cambridge: Cambridge University Press. Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL - Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press. Dale, L. & Tanner, R. (2012). CLIL Activities: A resource for subject and language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Dafouz, E. & Guerrini, M. (2009). CLIL across Educational Levels: Experiments from primary, secondary and tertiary contexts. Madrid: Richmond Publishing. Herrel, A. & Jordan, M. (2004). Fifty strategies for teaching English language learners. 2nd ed. New Jersey: Pearson Education. Mehisto, P., Marsh D., & Frigols, M.J. (2008). Uncovering CLIL. Oxford: Macmillan.
Požadavky
K zápočtu je požadována aktivní účast při diskuzích na seminářích.
Garant
Mgr. Petra Horská
Vyučující
PhDr. Petra Vallin