Předmět Prevence násilí a šikanování v dětských kolektivech (OKB2317042)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKB2317042 - Prevence násilí a šikanování v dětských kolektivech, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší orientaci v otázkách školního násilí a šikanování, která je nezbytná pro kvalifikovanou prevenci i nápravu těchto jevů. Studenti budou prostřednictvím analýzy řady modelových situací vedeni k citlivému přístupu při řešení šikany a osvojí si základní preventivní i intervenční strategie.
Sylabus
1. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací.2. Násilí a šikanování v dětských kolektivech - situace v ČR.3. Příčiny delikventního chování dětí a mládeže.4. Legislativní a metodická opatření pro prevenci a řešení školního šikanování.5. Typické situace školního šikanování, kazuistiky.6. Psychologie šikanujícího a šikanovaného. 7. Specifická a nespecifická prevence násilí a šikanování. 8. Detekce a diagnostika násilí a šikanování. 9. Způsoby intervence při zjištěné šikaně.10. Profesionální týmová spolupráce při prevenci a řešení šikany.11. Příklady dobré praxe, význam odborné supervize.
Literatura
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2. BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7367-014-3. MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5. VÁGNEROVÁ, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7.
Požadavky
Aktivní účast na prezenční části výuky, úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny).
Garant
PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Magdalena RichterováPhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.