Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Administrace operačních systémů II. (OKB2319613)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKB2319613 - Administrace operačních systémů II., Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámení se základními principy administrace operačních systémů na platformě Windows s akcentem na jejich serverové editace, vybrané služby, základní technické prvky a prohloubení poznatků získaných v předmětu Administrace operačních systémů I. Cílem tohoto předmětu je též získání teoretických vědomostí a zvláště pak praktických kompetencí potřebných pro běžnou administraci daného typu operačního systému ve školské praxi.

Sylabus

Problematika správy pracovních stanic a serveruSpráva prostředí operačních systémů, jejich procesů, služeb a událostíPráce s daty, přístupovými právy a zálohováním datUživatelské účty, skupiny a systémové registryDoména Windows (Active Directory)Konfigurace služeb souborového, webového serveru, DNS a DHCPVirtualizace a spolupráce operačních systémů Windows a Linux

Literatura

CAFOUREK, B. Windows 7 : kompletní příručka. Praha : Grada, 2010.HASSELL, J. Windows Server 2008: the definitive guide. Sebastopol, CA : O'Reilly, 2008.STANEK, R. W. Active Directory, Brno : Computer Press, 2009.STANEK, R. W. Microsoft Windows Server 2008. Brno : Computer Press, 2008.RUEST, D., RUEST, N. Virtualizace. Brno : Computer press, 2010.MSDN. Dostupné z: http://msdn.microsoft.comWindows 2008 Step-by-step guides. Dostupné z: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17157Windows server 2008 R2. Dostupné z: https://www.microsoft.com/cze/windowsserver2008/

Garant

PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D.