Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika VV I+II pro spec.VV (OKB7321232)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKB7321232 - Didaktika VV I+II pro spec.VV, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

I.Vytvořit předpoklady pro poučený náhled na dětský výtvarný projev (proces i produkt ) spontánní i pedagogicky ovlivňovaný. II. Položit základy k teoreticky zdůvodněnému procesu výtvarné edukace na 1.stupni primárního vzdělávání a jeho hodnotící reflexe. Rozvíjet funkční slovník učitele ve výtvarné výchově  pro pojmenování jevů a činitelů v situacích výtvarné výchovy.  

Sylabus

ObsahI.Teorie:Dětský výtvarný projev v předškolním věku, vývojová stádia, zvláštní znaky, individuální rozdíly a typologické inklinace; didaktická dimenze, diagnostické aspekty.II. Praxe: Identifikace, pojmenování a interpretace očekávaných charakteristických jevů i speciálních znaků v autentické dětském výtvarném projevu. Reflexe do praxe výtvarné edukace.

Literatura

HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 2005. 129 s. ISBN  80-7290-237-7. HAZUKOVÁ,H. Didaktika výtvarné výchovy VI. Tvořivost a výtvarná výchova. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta  2010. ISBN 978-80-7290-434-1. 0432-3 HLAVSA,J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN 1986.                                                                                                                                                    UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá                                                                                                                       VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie. 2.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum 1999.353 s. ISBN  80-7184-803-4                                                                  KULKA,J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990.ISBN 80-04-23694-4.                                                                                                                                                   ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro  2.- 5. ročník základní školy. Praha : Práce 1996. ISBN 80-208-0380-7.                                                                   ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5.                                                                                                                                                                                                                                  BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0432-3 

Požadavky

Formy kontroly předmětu: zápočetI.seminární práce : vypracovat analýzu a hodnotící reflexi kresby dítěte předškolního věku. reflexi kresby dítěte předškolního věku. Použít osvojenou odbornou terminologii.II.seminární práce : Zpracovat didaktické východisko i otázky pro rozhovor s dětmi o výtvarném uměleckém díle a jejich následnou výtvarnou tvorbu . Použít osvojenou odbornou terminologii

Garant

PaedDr. Helena Hazuková, CSc.

Vyučující

Mgr. Helena Kafková, Ph.D.