Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika biologie II (OKN1302011)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN1302011 - Didaktika biologie II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

 Anotace a sylabusObsah cvičení Didaktiky biologie II (dříve III)1.    Přístupy k řešení problémových situací ve výuce biologie, etika učitele biologie.2.    Podvádění studentů, strategie učitele k jeho minimalizaci v jednotlivých formách a metodách výuky biologie.3.    Základní odborné a didaktické chyby při výuce biologie.4.    Výuka pomocí MS PowerPoint prezentací.5.    Aplikace vybraných moderních metod do výuky biologie (brainstorming, brainpooling, práce s textem -              skimming scanning, pojmové mapy). 6.      Ukázky z biologické školní techniky (preparace ptáků a savců).6.    Environmentální výchova - možnost využití školicího centra MŽP (přednášky, studijní materiály). 7.    Rozbory a hodnocení souvislých pedagogických praxí. 8.    Návštěva a hospitace v hodinách biologie Anglického gymnázia v Praze 9. Rozbory hodin. 9.    Návštěva a hospitace v hodinách biologie Německého gymnázia v Deutsche Schule Prag. Rozbory hodin..Studijní opory: česká a zahraniční literatura,internetové zdroje, kosterní materiál obratlovců, zmražený materiál určený k preparaci Hodnocení: individiální zkoušení, kolokviální zkoušení, úroveň příprav na hodinu během praxí, úroveň power pointu, domácí seminární práce

Literatura

Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha.Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291.Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha.Bláha, A., I.(1948): Ethika jako věda. Atlantis. Brno .Doležalová,J., Lašek,J.(2002): Vybraná témata z pedagogiky a psychologie. Gaudeamus. Hradec Králové.Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha.Matějček,Z. Dytrych, Z.(1994): Děti, rodina a stres. Galén, Praha.Satirová ,V.(1994:) Kniha o rodině. Svan. Praha.Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha .Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha.Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha.Helus,Z.(1982):Pojetí žáka a perspektivy společnosti. SPN Praha.Helus,Z.(1987: Vyznat se v dětech..SPN. Praha.Matejček,Z., Pokorná,M.(1998): Radosti a strasti H+H. Prah.Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press.Skoblík,J.(1997):Přehled křesťanské etiky.Karolinum. Praha.ISBN 80-7184-357-1Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha.ISBN 80-7178-463-XVágnerová, M.: Psychologie školního dítěte. Praha :Karolinum, 1997Ondráčková,J.:Co je úmluva o právech dítěte. Český Helsinský výbor. Praha 1996Lorenz,K.(1990): 8 smrtelných hříchů Panorama.Praha.Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha.Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha.Guth, J. (1915): Společenský katechismus. Grégr a syn. PrahaRieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno)

Garant

RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.