Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výukový experiment (OKN1310305)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN1310305 - Výukový experiment, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

·      Ujasnit roli, přínos a možnosti akčního výzkumu v úsilí o zlepšování praxe, jaký je jeho cíl a charakteristiky,·      rozvíjet schopnosti vidět a zdůvodnit potřebu a obsah provedení akčního výzkumu,·      orientovat se v základních metodách akčního výzkumu a zdůvodnit obsah,·      navrhnout, realizovat a vyhodnotit experiment.

Sylabus

Druhy a funkce didaktického výzkumuZákladní výzkumné metodyAkční výzkumVýzkumný projekt - etapy (problém/otázka, dosavadní poznatky, cíl, metody/sběr a zpracování dat, (harmonogram), interpretace výsledků, publikace)

Literatura

K problematice metod výzkumu vybrat z publikací nebo jejich ekvivalentGAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-xGAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3 K problematice obsahu inspirovat se například publikacemiHEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. iSBN 80-7290-189-3Hošpesová, A., Kuřina, F., Cachová, J., MACHÁČKOVÁ, J., ROUBÍČEK, F., Tichá , M., VANÍČEK, J. Matematická gramotnost a vyučování matematice, České Budějovice: JCU v Č.Budějovicích 2011, ISBN 978-80-7394-259-5Kuřina, F., Cachová, J., Hošpesová, A., KupčákovÁ, M., PetraskovÁ, V., Saxl, I.,  Tichá , M. Matematika a porozumění světu : setkáni s matematikou po základní škole. Academia, Praha, 2009 ISBN  978-80-200-1743-7NEZVALOVÁ, D. Akčním výzkumem k zlepšení kvality školy. e-Pedagogium (on-line) 2002, roč. 2, č.4. ISSN 1213-7499STEHLÍKOVÁ, N., TICHÁ, M. (2011) Didaktika matematiky a její proměny. Pedagogická orientace 21 (2). Brno: PdF MU 2011, 156-170. ISSN 1211-4669Stránky SUMA JČMF , Texty z projektu ESF Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP

Garant

doc. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.