Předmět Projektování vzdělávacích programů (OKN231412)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN231412 - Projektování vzdělávacích programů, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Absolvent kurzu by měl znát vývoj a současnou podobu vzdělávacích programů v České republice a vybraných vyspělých zemích, být schopen kriticky posuzovat národní a školní kurikula, upravovat je vzhledem k individuálním potřebám svých žáků, případně vytvářet vlastní vzdělávací programy nebo koordinovat tyto činnosti na úrovni školy.
Literatura
BERTRAND, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha, Portál 1998.DVOŘÁK, D. Řazení učiva v soudobých teoriích kurikula. Pedagogika, 59, 2009, č. 2, s. 136-152.KELLY, A. V. The curriculum : Theory and practice. 5. vydání. London : Sage, 2004.KNECHT, P., JANÍK, T. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2008.MAŇÁK, J., JANÍK, T., ŠVEC, V.: Kurikulum v současné škole. Brno : Paido, 2008.MAREŚ, J. Učení z textu. Učení z obrazového materiálu. IN: Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha : Portál 2001.MARSH, C. J. Key concepts for understanding curriculum. London : RoutledgeFalmer, 2004.PASCH, M., a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.POSNER, G. J. Analyzing the Curriculum. New York : McGraw-Hill 1992.PRŮCHA, J. In: Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997, 2002.PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno : Paido 1998.WALTEROVÁ, E. Kurikulum : Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno : CDVU 1994.
Garant
RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.