Předmět Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví (OKN2317003)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN2317003 - Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ.
Sylabus
1. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků.2. Přístupy k tvorbě kurikula v oblasti podpory zdraví u nás i v zahraničí, odborný základ obsahu učiva.3. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů.4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků.5. Škola podporující zdraví - komplexní program rozvíjení zdravotní gramotnosti.6. Volba forem a metod výuky, učebnice, pomůcky a další zdroje informací pro přípravu na výuku výchovy ke zdraví.7. Hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví.
Literatura
BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6KALOUS, Z.; OBST. O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-XKYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5MARÁDOVÁ, E. Proměna české školy jako výzva pro nové pojetí didaktiky oboru rodinná výchova a výchova ke zdraví. In. Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno : PedF MU, 2004.MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9
Požadavky
Požadavek k zápočtu: úspěšnost v zápočtovém testu (75 %), odevzdané portfolio (vypracované všechny zadané úkoly) a jeho obhajoba.
Garant
PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.