Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví (OKN2317003)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN2317003 - Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ.

Sylabus

1. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků.2. Přístupy k tvorbě kurikula v oblasti podpory zdraví u nás i v zahraničí, odborný základ obsahu učiva.3. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů.4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků.5. Škola podporující zdraví - komplexní program rozvíjení zdravotní gramotnosti.6. Volba forem a metod výuky, učebnice, pomůcky a další zdroje informací pro přípravu na výuku výchovy ke zdraví.7. Hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví.

Literatura

BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6KALOUS, Z.; OBST. O. aj. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-XKYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5MARÁDOVÁ, E. Proměna české školy jako výzva pro nové pojetí didaktiky oboru rodinná výchova a výchova ke zdraví. In. Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno : PedF MU, 2004.MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009.SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9

Požadavky

Požadavek k zápočtu: úspěšnost v zápočtovém testu (75 %), odevzdané portfolio (vypracované všechny zadané úkoly) a jeho obhajoba.

Garant

PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.