Předmět Technické výukové prostředky (OKN2319712)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN2319712 - Technické výukové prostředky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY V EDUKACIZákladní terminologické konstrukty oblasti, Charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace. DIDAKTICKÉ MATERIÁLY A MOŽNOSTI JEJICH TVORBYDokumenty vytvářené v prostředí textového a grafického editoru, Prezentace vytvářené obecnými a prezentačními programy, Audiovizuální, multimediální a 3D výukové objekty, Webcasting a educasting, Webové stránky jako hypermediální prostředek, Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů a programů, Základní kritéria hodnocení didaktických materiálů DIDAKTICKÁ SPECIFIKA TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ V EDUKACIHistorické aspekty prostředků didaktické techniky, Záznamové plochy, Promítací technika, Zvuková technika, Prezentační systémy, Interaktivní technika, Prostředky pro poskytování zpětné vazby, Vzdělávací prostředí, Řídicí systémy, Produkční systémy INTERAKTIVNÍ PROSTŘEDKYInteraktivní prostředky, druhy, možnosti využití, porovnání, Softwarová podpora jednotlivých druhů interaktivních prostředků, Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi, Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli
Literatura
BĚLOHLÁVKOVÁ, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno : Computer Press, 2004. 110 s. ISBN 80-251-0326-9DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupný z WWW: <http://nazornost-ucebni-pomucky.xf.cz/ucebni_pomucky_a_zasada_nazornosti.pdf>.GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London : David Fulton Publis, 2006. 139 pp. ISBN 978-1-84312-262-3HAUSNER, M. aj. Výukové objekty a interaktivní vyučování. [s.l.] : [s.n.], 2007. 77 s. ISBN 978-80-903897-0-0.CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0LEE, M., BETCHER, CH. The Interactive Whiteboard Revolution. Australian Council Educational Research, 2009. ISBN 0864318170NÖLLKE, C. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 111 s. ISBN 80-247-9057-2ROBLYER, M.D. Integrating Educational Technology into Teaching, Upper Saddle River : Pearson Education, 2004, ISBN 0-13-117392-8VOOGT, J.; KNEZEK G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142Studijní zdrojeČeská škola <http://www.ceskaskola.cz/>Dokumenty a soubory předávané v průběhu semestruInteractive Simulation. University of Colorado, 2009. Dostupný z WWW: <http://phet.colorado.edu/web-pages/index.html >.Portál na podporu interaktivní výuky. <http://www.veskole.cz/>Stránky společnosti AV Media - <http://www.avmedia.cz/>Stránky společnosti Luidia - <http://www.e-beam.com/>Stránky společnosti Promethean -<http://www.prometheanworld.com/>
Garant
doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.PhDr. Josef Procházka, Ph.D.PhDr. Jakub Lapeš
Vyučující
PhDr. Jakub Lapešdoc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.Mgr. Petra Vaňková