Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ICT 04 (OKN2319911)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN2319911 - Didaktika ICT 04, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Didaktika ICT 04 přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S. Paperta a jeho žáků a dalších zástupců logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scratch aj.). Didaktika ICT 04 si klade za cíl pochopit hlouběji a umět aplikovat principy kontruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.

Sylabus

OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA.PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.• Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE.• Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků.

Literatura

Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century. Proceeedings. Constructionims 2010. (Eds) J.E.Clayson, I. Kalaš. Library and Publishing Centre, Faculty of Mathematics, Physics and Informatics, Comenius University : Bratislava, 2010.BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.BLAHO, A., KALAŠ, I. Tvorivá informatika. 1. zošit z programovania. SPN : Bratislava, 2005.BLAHO, A., KALAŠ, I. Comenius Logo: tvorivá informatika. 1. časť. GL Group : Bratislava, 1998.BLAHO, A., KALAŠ, I. Comenius Logo: tvorivá informatika. 2. časť. GL Group : Bratislava, 1998.HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Portál : Praha, 2001.HILLIS, W.D. Vzor v kameni. Jednoduché myšlenky, které řídí počítače. Academia : Praha, 2003.Informatics in Schools. Contributing to 21st Century Education. I. kalaš, R.T. Mittermeir (Eds.). Springer, 2011.KALAŠ, I. a kol. Konštrukcionizmus. Od Piageta po školu v digitálnom veku. Hlavní referát přednesený na DIDINFO 2011.MIKOLAJOVÁ, K. Začíname programovať v prostredi Scratch - učebný materiál pre žiakov 5.-7. ročníka ZŠ. Sborník DIDINFO 2012. banská bystrica, 2012.MIKOLAJOVÁ, K. vytváranie hier v prostredí Scratch - cesta k programovaniu na II. stupni ZŠ. Sborník DIDINFO 2011. Banská Bystrica, 2011.PAPERT, S. Mindstorms: Children, Computers, And Powerful Ideas. 1980.SALANCI, Ľ. Tvorivá informatika. 1. zošit o obrázkoch. SPN : Bratislava, 2005.VARGA, M. BLAHO, A., ZIMANOVÁ Algoritmy s Logom. Informatika pre gymnáziá. Tematický zošit. SPN : Bratislava, 1999.Sborníky konferencí DIDINFO pořádané Fakultou prirodných vied, UMB Banská Bystrica.

Požadavky

Požadavky ke zkoušce Zkouška zaměřená na ověření vědomostí tematických okruhů a dovedností aplikovat teoretické poznatky při řešení pedagogických situací, v nichž se uplatňují konstruktivistické přístupy k výuce temat vzdělávací oblasti ICT

Garant

doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.