Předmět Didaktika ICT 05 s reflexí praxe (OKN2319912)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN2319912 - Didaktika ICT 05 s reflexí praxe, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Teoretické základy· Budoucnost vzdělávacích technologií - profesionální a osobní prognózy· Vývoj role učitele - implementace modelu 1:1· Katalog výukových aktivit využívajících technologie, model TPCK· Formy ovlivňování výukových výsledků v důsledků využití technologií· Vývoj didaktických teorií - behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus· Osobní vzdělávací prostředí žáka a učitele· Význam otevřených a volně dostupných zdrojů, převrácená třída· Sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů - sociální sítě· Výukové možnosti využití sociálních sítí, model osobní a profesní identity· Kurzy typu MOOC· Daty řízené školství - možnosti a omezení, online systémy ověřování minimálních standardů znalostíMetodické postupy· Informační zdroje učitele· Metodika tvorby a sdílení výukových materiálů online· Využití digitálních učebních materiálů, e-učebnice· Posun role učitele v podmínkách soustavného automatického ověřování výukových výsledků· Online učitel v praxi - organizace online výuky ve formě kombinované i čistě distanční, problematika hybridních a virtuálních škol· Budování komunity za účelem sdílení zkušeností, Internet jako nástroj odborného růstuSemestrální práce· Návrh a tvorba vlastní práce odpovídající zadání reflektující návrhy a rady získané konzultacemi a diskusí v otevřeném online prostředí· Spolupráce na návrhu obsahu prací jiných studentů a podíl na jejich průběžném zdokonalování· Obhájení vlastní práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Literatura
· Voogt, J.; Knezek G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142· BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996.· BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.· Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.· Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu· Materiály a soubory předávané v průběhu semestru
Garant
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Vyučující
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.