Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ICT 05 s reflexí praxe (OKN2319912)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKN2319912 - Didaktika ICT 05 s reflexí praxe, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Teoretické základy·        Budoucnost vzdělávacích technologií - profesionální a osobní prognózy·        Vývoj role učitele - implementace modelu 1:1·        Katalog výukových aktivit využívajících technologie, model TPCK·        Formy ovlivňování výukových výsledků v důsledků využití technologií·        Vývoj didaktických teorií - behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus·        Osobní vzdělávací prostředí žáka a učitele·        Význam otevřených a volně dostupných zdrojů, převrácená třída·        Sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů - sociální sítě·        Výukové možnosti využití sociálních sítí, model osobní a profesní identity·        Kurzy typu MOOC·        Daty řízené školství - možnosti a omezení, online systémy ověřování minimálních standardů znalostíMetodické postupy·        Informační zdroje učitele·        Metodika tvorby a sdílení výukových materiálů online·        Využití digitálních učebních materiálů, e-učebnice·        Posun role učitele v podmínkách soustavného automatického ověřování výukových výsledků·        Online učitel v praxi - organizace online výuky ve formě kombinované i čistě distanční, problematika hybridních a virtuálních škol·        Budování komunity za účelem sdílení zkušeností, Internet jako nástroj odborného růstuSemestrální práce·        Návrh a tvorba vlastní práce odpovídající zadání reflektující návrhy a rady získané konzultacemi a diskusí v otevřeném online prostředí·        Spolupráce na návrhu obsahu prací jiných studentů a podíl na jejich průběžném zdokonalování·        Obhájení vlastní práce reflektující získané znalosti probírané problematiky

Literatura

·        Voogt, J.; Knezek G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142·        BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996.·        BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.·        Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.·        Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu·        Materiály a soubory předávané v průběhu semestru

Garant

Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.

Vyučující

Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.