Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciálně pedagogické poradenství a diagnostika školního věku (OKNSP18126)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKNSP18126 - Speciálně pedagogické poradenství a diagnostika školního věku, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Seznámení s teoretickými základy speciálněpedagogické diagnostiky. Studenti si osvojí poznatky a dovednosti důležité pro: hodnocení individuálních vzdělávacích potřeb osob se speciálními vzdělávacími potřebami, komunikaci a spolupráci s ostatními odborníky, spolupráci s rodiči žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Sylabus

Uvedení do speciálněpedagogické diagnostiky Systém poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice činnost školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologická poradna, speciálněpedagogické centrum, školní psycholog, školní speciální pedagog, metodik prevence, výchovný poradce) střediska výchovné péčeMetody a prostředky speciálněpedagogické diagnostiky anamnéza pozorování rozhovor dotazník vývojové škály testové metody analýza výsledků činnostiOblasti speciálněpedagogické diagnostiky diagnostika rozumových schopností diagnostika motoriky diagnostiky laterality diagnostika zrakové a sluchové percepce diagnostika sociabilityDiagnostické situace diagnostika hry diagnostika kresby kariérové poradenstvíVybraná témata speciálněpedagogické diagnostiky diagnostika školní zralosti diagnostika specifických poruch učení diagnostika poruch autistického spektra diagnostika vztahů ve školní třídě

Literatura

DITTRICH, P. (1992) Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H & H. GAVORA, J., PRUŽINSKÁ, J. (1995) Poradenský proces. Praha : Sociologické nakladatelství.HADJ-MOUSSOVÁ, Z. (2002) Úvod do speciálního poradenství. Liberec : Technická univerzita, 2002. ISBN 80-7083-659-8.HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7HANÁK, P a kol. (2005) Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha : IPPP. ISBN 80-86856-10-0.HRABAL, V. (1989) Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN.MATĚJČEK, Z. (1992) Dítě a rodina. Praha : SPN. ISBN 80-04-25236-2.MATĚJČEK, Z. (1995) Dyslexie - specifické poruchy učení. 3.vyd. Praha : Jinočany H&H. ISBN 80-85787-27-X. MATĚJČEK, Z. (1991) Praxe dětského psychologického poradenství. Praha : SPN.MUNDEN, A., ARCELUS, J. (2002) Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha : Portál. ISBN 80-7178-625-X.NOVOSAD, L. (2000) Základy speciálního poradenství. Praha : Portál. ISBN 80-7178-197-5.PŘINOSILOVÁ, D. (2004) Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. Brno: MU. ISBN 80-210-3354-1.STRASSMEIER, W. (1996) 260 cvičení pro děti raného věku. Praha : Portál. ISBN 80-85282-87-9.STRNADOVÁ, I. Styly učení a možnosti jejich využití v rámci diagnostiky a intervence u žáků se specifickými poruchami učení. s.91-96. In BARTOŇOVÁ, M. (Ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV./ Specific Learning Difficulties in Kontext of Educational Fields of RVP ZV. Paido : Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-162-1.SVOBODA, M. (ed.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2001) Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál. ISBN 80-7178-545-8.VÁGNEROVÁ, M. (2001) Psychologie problémového dítěte školního věku. Univerzita Karlova v Praze : nakladatelství Karolinum. ISBN 80-7184-488-8.VÍTKOVÁ, M. (Ed.) (2003) Otázky speciálně pedagogického poradenství : Základy, teorie, praxe. Brno : Paido. ISBN 80-86633-08-X.ZELINKOVÁ, O. (2001) Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha : Portál. ISBN 80-7178-544-X.ZELINKOVÁ, O. (2003) Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha : Portál. ISBN 80-7178-800-7.Vyhláška MŠMT ČR č. 72/2005 Sb.Vyhláška MŠMT ČR č. 73/2005 Sb.

Požadavky

Písemná zkouška

Garant

doc. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.