Předmět Didaktika ICT 01 (OKRIT19125)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKRIT19125 - Didaktika ICT 01, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. DIDAKTIKA INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE A JEJÍ PŘEDMĚTPředmět a úkoly didaktiky informační a komunikační technologie, její pojetí jako nástroj pro učitele. Informační výchova a vzdělávací oblast ICT jako součást všeobecného vzdělávání a jejich postavení v systému výchovy.2. POSTAVENÍ INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT V KURIKULU ZŠ A SŠ.3. VYBRANÉ VYUČOVACÍ METODY VYUŽITELNÉ V INFORMAČNÍ VÝCHOVĚ, V PŘEDMĚTECH VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT A V PŘEDMĚTECH ZAMĚŘENÝCH NA POČÍTAČOVÉ TECHNOLOGIE4. KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K INFORMAČNÍ VÝCHOVĚ.Východiska Piagetova konstruktivismu, Papertova konstruktivismus a logovské kultury.5. TAXONOMIE UČEBNÍCH ÚLOH PRO VÝUKU INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT6. HLAVNÍ CHARAKTERISTIKY, ANALÝZA A HODNOCENÍ UČEBNIC PRO VÝUKU INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT
Literatura
BIGGS, J.,B., MOORE, P.,J. The Process of Learning. New York : Prentice Hall, 1993.BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava : Amosius servis, 1997.BRUNER, J. Toward a Teory of Instruction. Cambridge, MA : HU Press, 1966de BONO, E. Six Thinking Hats. Penguin Books, 2008.Constructionist approach to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century. Proceedings. 12th European Logo Conference, 16-20 August 2010, Paris. (Eds.) J. E. Clayson, I. Kalaš.DOCKTERMAN,D.A. Great Teaching in the One Computer Classroom. Tom Snyder Productions, 1990.Informatika. Základní úroveň obtížnosti. Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky platný od školního roku 2011/2012. MŠMT, 2010. http://www.novamaturita.cz/katalogy-pozadavku-1404033138.html.Informatika. Vyšší úroveň obtížnosti. Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky platný od školního roku 2011/2012. MŠMT, 2010. http://www.novamaturita.cz/katalogy-pozadavku-1404033138.html.GEOFFREY, P. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.KALAŠ, I. a kol. Konštrukcionizmus. Od Piageta po školu v digitálnom veku. Zvaná přednáška. DIDIFO2011, Banská Bystrica.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : Masarykova univerzita, 2003.MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2006.Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : VÚP, 2005.kol. Škola pro 21.století. Akční plán pro realizaci "Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání pro období 2009 - 2013" (usnesení vlády č.1276/2008). MŠMT : Praha, 2009. http://www.msmt.cz/uploads/soubory/tiskove_zpravy/Akcni_plan_Skola_21.pdfSILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999.SKALKOVÁ,J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.
Garant
doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.