Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět ICT ve vzdělávání (OKRIT19132)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKRIT19132 - ICT ve vzdělávání, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

1. tematický celekVýzkum edukačních technologií, výukové cíle pro 21. století·        Kurzweilův Zákon zrychlujících se změn·        Implementace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu (Project ACOT, BECTA, Škola21)·        3 úrovně technologického determinismu podle Kanuky·        Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů·        Model TPCK a jeho implementace v praxi2. tematický celek Od školy 1.0 ke škole 2.0·        Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry·        Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody)·        Technologické souvislosti psychodidaktických koncepcí behaviorismu, kognitivismu a konstruktivismu·        Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí podle Siemense a Downese·        Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1·        Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální)3. tematický celek Technologie ve formálním vzdělávacím prostředí·        Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta·        Vývoj systémů řízení výuky·        eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem·        Vzdělávací objekty (DUM, úložiště)·        Převrácená třída (Khan Academy)·        Webquest (primární výukové zdroje)·        Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů)·        Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards)4. tematický celek Technologie v neformálním vzdělávacím prostředí·        eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí·        Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons)·        Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům·        Volně dostupné výukové kurzy (MOOC), Open University·        Andersonův teorém interakční ekvivalence·        Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (Learning Analytics, badges)5. tematický celek Technologie v informálním vzdělávacím prostředí·        Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.)·        Problematika bezpečnosti v online prostředí·        Upravená Bloomova taxonomie podle Kanterové·        Od kolaborace ke kooperaci podle Jarche·        Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost podle Turke, rezident/návštěvník podle Whita, vztah k žákům)·        Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu)

Literatura

·               BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.·               Portál RVP.cz - především jeho modul Učitelský spomocník (http://spomocnik.rvp.cz/)·               Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (např. v Edmodo)·               Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/)

Garant

Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.

Vyučující

Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.