Předmět Akční výzkum pro učitele (OKVP15105)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OKVP15105 - Akční výzkum pro učitele, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Prohloubit a rozšířit dovednosti provádět akční výzkum ve své třídě.Formulovat aktuální problém k řešení, naplánovat a provést výzkum, napsat stručnou zprávu.Společně reflektovat nejčastější obtíže, výhody, zisky z akčního učitelského výzkumu - zpětná vazba.
Sylabus
- Možnosti a meze akčního učitelského výzkumu, cyklus, podoby, typy a účely, případová studie ve vzdělávání- Formulace problému pro akční učitelský výzkum- Plán akčního učitelského výzkumu- Zpráva z akčního učitelského výzkumu - různé podoby, výhody a nevýhody- Diskuse o problémech a jejich řešení pomocí akčního učitelského výzkumu
Literatura
Literatura:ELLIOT, J. Action-research: A framework for self-evaluation in schools. TIQL-Working Paper.No.1. Cambridge: Institute of Education, 1981.McBRIDE, R. Úvod do kvalitativního výzkumu. Liberec: PdF, 1995.WALTEROVÁ, E. Akční výzkum v podmínkách české školy. In Český pedagogický výzkum v současných podmínkách. Praha: CERM, 1997, s. 26-29.HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002.JANÍK, T. Akční výzkum pro učitele. Brno, PdF MU, 2003.NEZVALOVÁ, D. Akční výzkum ve škole. Pedagogika, roč. LIII, 2003, č.3, s. 300-308.MAŇÁK, V.; ŠVEC, V: Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.HEJLOVÁ, H. Metoda akčního výzkumu při ověřování výukových modelů. In SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004.
Požadavky
Zpráva z provedeného akčního učitelského výzkumu.
Garant
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.