Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe II (ON1302014)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON1302014 - Souvislá pedagogická praxe II, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Souvislá pedagogická praxe II. se koná na gmnáziích během října s tím, že studenti vykonají praxi v obou studijních předmětech.To znamená, že student absolvuje 14 dní praxe. Náplní práce v předmětu biologie je provést 10 hospitačních náslechů v hodinách fakultních učitelů a 10 hodin vlastních výstupů.Plánování: Praxe se plánuje několik měsíců předem, škola je přednostně vybrána za seznamu fakultních škol Pedf.UK., může být vybrána i z jiných škol. Oborový didaktik připraví pro fakultního učitele na gymnáziu formulář "Dohoda o provedení práce", který je podkladem pro finanční ohodnocení.Realizace: Studenti konají praxi jednotlivě nebo ve dvoučlenných skupinách pod vedením fakultních učitelů. Posluchači prováději hospitace s rozborem hodin u fakultních učitelů (10 hodin). Samostatné vyučovací výstupy jsou doporučeny v celkovém počtu 10 hodin. Součástí samostatných výstupů je vyhledávání a studim literatury, studium pedagogické dokumentace,pořizování záznamu z hospitací, písemné přípravy na samostatné výstupya záznamy z dalších činností.Náměty na sledování mimovyučovací práce ve školách během souvislé praxe: pedagogická rada, provozní porada, zájmové kroužky, dozory učitelů o přestávkách a v jídelně, účast v kulturně vzdělávací činnosti školy,spolupráce školy a rodiny, třídní schůzky.Hodnocení studentů: V písemném hodnocení provedeném fakultním učitelem se u studenta hodnotí: celkový přístup k učitelství a vztah k dětem, odborná připravenost, komunikativní dovednosti,řídicí schopnosti,diagnostické dovednosti a sebereflexe, příprava na vyučování a účast v mimovyučovací činnosti školy. Praxe se uzavírá zápočtem.

Literatura

Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha.Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291.Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha.Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha.Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha .Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha.Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha.Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press.Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha.Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha.Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha.Rieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno)Řezníček, J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha.

Garant

RNDr. Jan Řezníček, Ph.D.