Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika literatury I (ON2304101)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2304101 - Didaktika literatury I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Literatura

Doporučená literatura:(1)   GABAL, I., VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, L. Jak čtou české děti: Analýza výsledků sociologického výzkumu [online]. 2003 [cit. 2009-02-04]. Dostupný z WWW:<http://www.gac.cz/documents/nase_prace_vystupy/GAC_cten_jak_ctou_ceske_deti.pdf>.(2)   HAUSENBLAS, O. Které strategie pro čtení s porozuměním používáte?  [online]. Dostupný z WWW: http://www.kritickemysleni.cz/prectetesi.php?co=texty/strategieprocteni  (3)   HNÍK, O. Současná podoba výuky literární výchovy podle výpovědí studentů. Český jazyk a literatura, roč. 60. ISSN 0009-0786.(4)   KOŠŤÁLOVÁ, H.; Čteme si a přemýšlíme o tom nahlas. Kritické listy [online] roč.  2002, č. 6 [cit. 2010-04-04]. Dostupný z WWW: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty6_ctemesinahlas>. ISSN 1214-5823. (5)   Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka> (6)   Kramplová, I. a kol. Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním. Praha: ÚIV, 2002. ISBN 80-211-0416-3. [online] [cit. 2009-26-10]. Dostupné z www. <http://www.uiv.cz/clanek/535/1608>. (7)   KRAMPLOVÁ, I.: Zakroužkuj-  vyber - zdůvodni - hodnocení čtenářských úloh PISA 2009. Praha: ÚIV 2011. [online] Portál ÚIV [cit. 2011-11-09]. Dostupné z www: <http://www.uiv.cz/clanek/205/2109>(8)   LEDERBUCHOVÁ, L.: Dítě a kniha. O čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Aleš Čeněk, s.r.o. 2004. ISBN 80-86898-01-6. (9)   PENNAC, D.: Jako román. Praha: Mladá fronta 2004. ISBN 80-204-1140-2.(10)           MANGUEL,A.: Dějiny čtení. Brno: Host 2007. ISBN 978-80-7294-231-2.(11)           ŠAFRÁNKOVÁ, K.: Záznamy o četbě, které se osvědčily. Kritické listy [online] roč. 2006, č. 24, s. 16-18 [cit. 2010-04-04].  Dostupný z WWW:<http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_zaznamy >.  ISSN 1214-5823. (12)           ŠLAPAL, M.: Dílna čtení v praxi. Kritické listy [online] roč. 2007, č. 27 [cit. 2010-04-04]. Dostupný z WWW: < http://www.kritickemysleni.cz/klisty/27/_komplet.pdf >. ISSN 1214-5823. (13)           TRÁVNÍČEK, J.: Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize. Brno: Host 2008. ISBN: 978-80-7294-270-1. (14)           VĚŘÍŠOVÁ, I. a kol.: Kudy vede cesta ke čtenáři? (Rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni ZŠ). Praha 2007 [online]. Dostupný z WWW: <www.gac.cz/documents/kniha.pdf>. ISBN 978-80-254-0669-4.  Portály zabývající se čtením a čtenářskou gramotností a zásadní školské dokumenty:(1)   International Reading Asociation.[online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www:< http://www.reading.org>.(2)   Kritické listy.Čtvrtletník pro kritické myšlení ve školách.Vydává Kritické myšleni, o.s. ISSN 1214-5823. Vybrané příspěvky jsou dostupné online z www: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty_archiv.php>(3)   Metodický portál RVP [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: <http://rvp.cz >(4)   RVP pro ZV  [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: <http://rvp.cz/informace/dokumenty-rvp/rvp-zv >(5)   RVP pro gymnázia [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: <http://rvp.cz/informace/dokumenty-rvp/rvp-g>(6)   RVP pro střední školy [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www:< http://www.nuov.cz/ramcove-vzdelavaci-programy > 

Garant

Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.PhDr. Ondřej Hausenblas

Vyučující

doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.