Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Asistentská praxe pro studenty učitelství oboru český jazyk (ON2304V14)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2304V14 - Asistentská praxe pro studenty učitelství oboru český jazyk, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů učitelství v oblasti práce asistenta pedagoga v rámci předmětu český jazyk a literatura na 2. stupni základní školy. Nedílnou součástí cíle kurzu je rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta učitelství pomocí hodnotícího a sebehodnotícího nástroje „Soubor profesních kvalit studenta učitelství oboru český jazyk na 2. st. ZŠ“. Studenti se budou podílet na práci asistenta pedagoga např. při plánování a organizaci hodin literární výchovy a čtení, při cíleném rozvoji některé ze základních čtenářských dovedností, popř. při přípravě projektové výuky, při výrobě pomůcek pro výuku, při práci se skupinou žáků apod. Předpokládáme, že asistentská praxe umožní studentům rozvoj následujících kompetencí a oblastí rozvoje:Zvýšení úrovně empatieRozvoj diagnostických dovedností Rozvoj dovednosti plánovat výuku Rozvoj dovednosti cíleně rozvíjet zvolenou čtenářskou dovednost u žákůRozvoj reflexe a sebereflexe

Literatura

Literatura: 1. CANGELOSI, J. C. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1997. 2. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. 3. Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: . 4. KRAMPLOVÁ, I.: Zakroužkuj- vyber - zdůvodni - hodnocení čtenářských úloh PISA 2009. Praha: ÚIV 2011. [online] Portál ÚIV [cit. 2011-11-09]. Dostupné z www: 5. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 2010. 6. MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Typologie osobností u dětí. Portál: Praha 2010. 7. ŠAFRÁNKOVÁ, K. a kol.: Metodika čtenářství. Praha 2012. (materiál vzniklý v rámci projektu Jak efektivně vyučovat průřezová témata a zároveň rozvíjet čtenářství.) [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: 8. ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H. A HAUSENBLAS, O. . Nový Jičín: KVIC 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: . 9. ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H. A HAUSENBLAS, O. Nový Jičín: KVIC 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: .

Garant

Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.