Předmět Rozvoj reflektivních dovedností studentů oboru český jazyk při souvislé pedagogické praxi (ON2304V16)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2304V16 - Rozvoj reflektivních dovedností studentů oboru český jazyk při souvislé pedagogické praxi, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem kurzu je, aby si studenti osvojili dovednost používat hodnotící a sebehodnotící nástroj „Soubor profesních kvalit studenta učitelství oboru český jazyk na 2. st. ZŠ“ při reflexi výuky zkušených učitelů, výuky svých kolegů-studentů i při reflexi vlastního učitelského působení. Toto reflektivní pojetí praxe by studentům mělo pomoci, aby si uvědomili své silné lidské a profesní stránky, aby pracovali na rozvoji svých pozorovacích a metakognitivních dovedností. Nástroj „Soubor profesních kvalit“ poskytne studentům potřebný „jazyk“ pro popis vlastního i cizího učitelského působení.
Sylabus
Analýza videoukázekUčební a výukové mikrosituaceNáslechy a jejich společná reflexeOdučené krátké sekvence a jejich společná reflexe
Literatura
CANGELOSI, J. C. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1997. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. [online] [cit. 2009-18-09]. Dostupné z www: .KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 2010. MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Typologie osobností u dětí. Portál: Praha 2010.
Garant
Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.