Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika reálií (ON2307012)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2307012 - Didaktika reálií, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Obsahem předmětu jsou následující témata: 1. Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru.2. Historie reálií v cizojazyčném vyučování. Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků.3. Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií.4. Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování.5. Projektové vyučování.6. Využití ICT ve výuce reálií.7. Úzký mezipředmětový vztah reálií a literatury. 

Literatura

1. BIECHELE, M.; PADRÓS, A. Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. München : Goethe-Institut, Langenscheidt, 2003. ISBN 3-468-49643-5.2. BRIESEMEISTER, D. Landeskunde - Kulturkunde - Auslandskunde : Historischer Rückblick und terminologischer Überblick. In Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Kultur und Kommunikation als didaktisches Konzept. München : Kösel Verlag, 1976, s. 138-157. ISBN 3-466-30125-4.3. BISCHOF, M.; KESSLING, V.; KRECHEL, R. et al. Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudieneinheit 3. München : Goethe Institut, Langenscheidt, 1999. ISBN 3-468-49677-X.4. MACAIRE, D.; HOSCH, W. Bilder in der Landeskunde. Fernstudieneinheit 11. München : Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49660-5.5. HANSEN, M.; ZUBER, B. Zwischen den Kulturen : Strategien für den Unterricht. Berlin und München : Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49474-2.6. ERDMENGER, M. Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006623-X.7. GÖTZE, L. Interkulturelles Lernen und "Interkulturelle Germanistik" - Konzepte und Probleme. Deutsch als Fremdsprache, 1992, Jg. 29, Heft 2 , s. 3-9. ISSN 0011-9741.8. GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 3., neubearbeitete und erweiterte Aufl. Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 1992. ISBN 3-7815-0694-0.9. NEČASOVÁ, P. Mezioborové aspekty výuky reálií a lingvoreálií v cizojazyčném vyučování. In Multidiscilinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Praha : UK - Pedagogická fakulta, 2002, s. 38-42. ISBN 80-7290-076-5.10. NEČASOVÁ, P. Úloha reálií ve výuce cizím jazykům. Cizí jazyky, 2003-2004, roč. 47, č. 3., s 88 - 90. ISSN 1210-0811. 11. Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.12. Wierlacher, A.; Bogner, A. Handbuch interkultureller Germanistik. Stuttgart : Verlag J.B. Metzler, 2003. ISBN 3-476-01955-1.

Požadavky

K zápočtu je třeba: aktivní účast na výuce 80% docházky prezentace zvoleného tématu

Garant

PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.