Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Lingvodidaktický seminář (ON2316144)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2316144 - Lingvodidaktický seminář, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Prohloubit orientaci studentů v současných inovačních trendech ve výuce cizích jazyků s hlavním zaměřením na humanizaci výuky, charakteristiku různých typů alternativních metod, rozvoj autonomního učení, využití moderních informačních technologií ve výuce cizích jazyků a na metody práce při výuce dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Rozvíjet u studentů dovednosti spojené s aplikací uvedených poznatků při řízení výuky cizích jazyků.

Sylabus

Charakteristika didaktiky cizích jazyků na přelomu století. Vývojové proměny komunikativní orientace vyučování cizím jazykům. Současné pojetí komunikativní kompetence a jejích komponentů. Sociokulturní aspekty vyučování cizím jazykům.Vztahy mezi učební a reálnou cizojazyčnou komunikací. Obrat k osobnosti žáka a soudobé pojetí úlohy učitele při vyučování cizím jazykům. Humanizační tendence vyučování cizím jazykům, uplatnění didaktických her. Alternativní koncepce a intenzívní metody vyučování cizím jazykům.

Literatura

Odborná literatura: JELĺNEK, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: SPN, 1976. KAPITONOVA; T.I.; ŠČUKIN, A.N. Sovremennyje metody obučenija russkomu jazyku inostrancev . Moskva: Russkij jazyk, 1987. CHODĚRA, R.; RIES, L. a kol. Výuka cizích jazyků na prahu nového století I. a II. Ostrava: OU, 1999 a 2000.Člověk, jazyk, výchova a vzdělávání . Ostrava: PedF OU, 2000.Russkij jazyk, literatura i kultura na rubeže vekov . Doklady češskoj delegacii. I, II časť. IX kongress MAPRJAL, Bratislava,1999. RIES, L.; KOLLÁROVÁ, E. a kol. Svět cizích jazyků dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava: Didaktis, 2004. LIGHTBOWN, P. M.; SPADA, N. Ako sa učíme jazyky. Bratislava: Slovak Academic Press, 1997.Multidisciplinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Sborník příspěvků ze semináře členů kateder cizích jazyků konaného dne 30. listopadu 2000 na Univerzitě Karlově v Praze. Ed. A. Hlaváček, Praha: Univerzita Karlova, 2002. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001.Časopis Cizí jazykyČasopisy Russkij jazyk za rubežom / výběr /Inostrannyje jazyki v škole / výběr /

Garant

PhDr. Hana Žofková, CSc.