Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukační technologie (ON2319703)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2319703 - Edukační technologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Main concepts and constructions of pedagogy, psychology and control theory, systemic view on the process of educationThe issue of internal and external conditions of learning, taxonomy teaching objectives, operational definition of objectives, applications on structuring of curriculum design and teaching programs The main contemporary paradigms and main contemporary directions of education, related to technical means and psycho/didactical systems and their linkages to innovative approaches to educationBasic characteristics of current behavioral psychology, behavioral and neobehavioral learning theory, behavioral strategies of management, programmed learning, history and transfer to the present of the system of managed learningBasic characteristics of current cognitive psychology, the constructivist theory of learning, instructive and constructive in pedagogy, project approach to educate, problem approach, constructive and collaborative approachThe concept of information society, economic and social consequences of building the information society in terms of basic conceptual and program documentsThe issue of key competencies, information literacy, ICT literacy and Information LiteracyMain benefits of ICT for educationWays for application of technology in education, areas and types of applications, dimensions of ICT use in schoolsChanges in the educational environment, based on ICT, in processual, curricular and systemic level, within transformations of the educational environment, the paradigm of education and organization of education

Literatura

BENEŠ, P., RAMBOUSEK,V., FIALOVÁ, I. (eds.) Vzdělávání pro život v informační společnosti I. Praha : Vydavatelství ČVUT Praha, 2005, 262 s. ISBN 80-7290-198-2. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998.BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání, Kladno : AISIS, 2003, ISBN 80-239-0106-0. Dostupný z WWW: http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/ccont.htm.BYČKOVSKÝ, P., KOTÁSEK, J Nástin revize Bloomovy taxonomie. UK v Praze, PedF, 2004.Conway,J.  Educational Technology's Effect on Models of Instruction. Dostupné na www: http://copland.udel.edu/~jconway/, http://copland.udel.edu/~jconway/EDST666.htm.ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích učitelů na e-instruction. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.DOWNES, S. E-learning 2.0. Educadion and Technology in Percpective. eLearning Magazine. [New York, USA]: Association for Computing Machinery, 2005 Dostupné na www: http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=articles&article=29-1.Explorations in Learning & Instruction: The Theory Into Practice Database. Dostupné na www: http://www.gwu.edu/~tip/.GAGNÉ, R. M. Podmínky učení. Praha : SPN, 1975. Indiana University Web resources for P540. Learning & Cognition. Dostupné na www: http://www.education.indiana.edu/~p540/webcourse/web.html.Instructional Design Models. Dostupné na www: http://www.cudenver.edu/~mryder/itc_data/idmodels.html. JARVIS, P., HOLFORD, J., GRIFFIN,C. The theory and practise of learning. London : Kogan Page, 2003. ISBN 0-7494-3859-2.JARVIS, P. Adult and continuing education: theory and practice London : Kogan Page, 2003. ISBN 0-415-10242-1.KALAŠ, I. Psychológia učenia sa. Vývinové fázy poznania a edukačný softvér. Konštruktivizmus a konštrukcionizmus [online]. 2005 [cit. 2009-12-28]. Dostupné na WWW: http://edi.fmph.uniba.sk/~tomcsanyiova/TPS/prednaska03.doc.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002.KEARSELY, G. (ed.) Online Learning : Personal Reflections on the Transformation of ducation.NJ : Educational Technology Publications,2005, 440 p.  ISBN 0-87778-306-3.KULIČ,V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia 1992. ISBN 80-200-0447-5.MAJUMDAR, S. Integrating ICT in Teaching & Learning. Thailand : UNESCO, 2004. ISBN 0‑13-117392-8. Dostupné na www: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001405/140577e.pdf.OBLINGER, J., OBLINGER, D. Educating the Net Generation. Educause, North Carolina State University, 2005. Dostupní na Internetu http://net.educause.edu/ir/library/pdf/pub7101.pdf.PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996, ISBN 80-7178-070-7.PRENSKY, M.: Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon, NCB University Press, Vol. 9 No. 5, 2001. Dostupné na Internetu http://www.marcprensky.com/writing/.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.RAMBOUSEK, V. a kol. Výzkum informační výchovy na základních školách. Koniáš : Plzeň 2007, 360 s. ISBN: 80-86948-10-2RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2012.RAMBOUSEK, V. Kapitoly z edukační technologie : elektronický studijní text. Praha : UK v Praze, PedF, 2011.ROBLYER, M. D. Integrating Educational Technology into Teaching, Upper Saddle River : Pearson Education, 2004, ISBN 0-13-117392-8SAK, P.: Počítačová gramotnost a způsoby jejího získávání. Lupa.cz, Internet Info, s. r. o. 28. 11. 2006. Dostupné na Internetu http://www.lupa.cz/clanky/pocitacova-gramotnost-zpusoby-ziskavani/.SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno : Paido, 2004.STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, 2002.Škola pro 21. Století "Škola21" : Akční plán pro realizaci "Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání pro období 2009 - 2013" (usnesení vlády č. 1276/2008) Dostupné na www: http://www.msmt.cz/uploads/soubory/tiskove_zpravy/Akcni_plan_Skola_21.pdf.TAPSCOTT, D.: Growing Up Digital: The Rise of the Net Generation. New York : McGraw Hill, 1998.The Encyclopedia of Educational Technology. Dostupné na www: http://eet.sdsu.edu/eetwiki/index.php/Category:EET .Theoretical Sources in IT Dostupné na www: http://anc36400.blogspot.com/2007/09/theoretical-sources-in-it-excellent.html .Učitelský spomocník. Dostupné na www: http://spomocnik.rvp.cz/.UNESCO.  Implemented Project on Training and Professional Development of Teachers/Facilitators in Effective Use of ICTs for Improved Teaching and Learning. UNESCO, 2005.WACHHOLZ, C. (ed.), MELEISEA, E. (ed.): Using ICT to Develop Literacy. Bangkok : UNESCO, 2006. Dostupné na Internetu http://www.unescobkk.org/index.php?id=4348.

Požadavky

Požadavky ke zkoušceProkázání příslušné úrovně vědomostí z oblasti zaměření předmětu - testProkázání příslušné úrovně vědomostí při obhajobě zápočtové práce a související rozpravě z oblasti zaměření předmětu

Garant

doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D.doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.