Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Autorské systémy a prostředí (ON2319903)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2319903 - Autorské systémy a prostředí, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Náplní kurzu je, kromě určité teoretické části, hlavně seznámení s dostupnými autorskými prostředky pro tvorbu výukových materiálů, které nevyžadují žádnou zvláštní znalost programování. Účastníci navážou na své dřívější zkušenosti a budou pomocí vhodných nástrojů bez nutnosti příliš velkého množství dalších specializovaných znalostí vytvářet výukové moduly s výstupem do prostředí WWW nebo jako samostatný počítačový program. Pomocí autorského prostředku, který jim bude nejvíce vyhovovat, vypracují jednoduchou prakticky použitelnou aplikaci jako semestrální práci.MOŽNOSTI TVORBY MULTIMEDIÁLNÍCH APLIKACÍ  • specifika jednotlivých přístupů ke tvorbě aplikací • přehled dostupných autorských systémů a vývojových platforem • srovnání jednotlivých systémů z hlediska dostupnosti, vybavenosti, zajištění interaktivity a síťové komunikace, zastoupení multimediálních prvků a dalších aspektů • on-line autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje  • nástin možností spolupráce jednotlivých systémůSPECIFIKA TVORBY VÝUKOVÝCH APLIKACÍ • aspekty výukových aplikací v návaznosti na jednotlivé fáze výuky • specifika výukových aplikací z hlediska didaktických funkcí • kritéria hodnocení výukových objektů a aplikací • normalizace výukových objektůADOBE FLASH JAKO VÝVOJOVÉ PROSTŘEDÍ • seznámení s prostředím a základy ovládání programu • příprava vektorové grafiky a import bitmap • dostupné možnosti animace v prostředí flash, jejich využití a specifika • implementace UI komponent a knihovny vestavěných multimédií • objektový přístup k návrhu aplikací, typy objektů a jejich použití • formy výstupu a exportu animací a aplikací PROGRAMOVÁNÍ V PROSTŘEDÍ ADOBE FLASH • skriptovací jazyk ActionScript, specifika, syntaxe  • použití jazyka pro tvorbu logiky běhu programu • využití objektového modelu jazyka, návrh a obsluha objektů • přebírání a předávání proměnných a objektů mezi platformamiTVORBA VLASTNÍHO VÝUKOVÉHO PROJEKTU • obecně definované fáze vývoje projektu  • vývojové modely, srovnání, kritéria volby vhodného modelu • tvorba dokumentace a dalších doplňujících materiálů • normované balíčky digitálních výukových objektů a jejich součásti • vlastní realizace vlastního projektu

Literatura

ADOBE CREATIVE TEAM Adobe Flash CS3 - Oficiální výukový kurz. Praha : Computer Press, 2008. BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. MACROMEDIA, ActionScript ve Flashi. Praha : Computer Press , 2002. RAMBOUSEK,V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997. SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál 1997. ŠNAJDER,L., VINAŘ,J. Hypermédiá a hypermediálne autorské systémy v praxi a vo výučbe. In: MFIvŠ, 1996/97, č.1, s. 36 n. HARTMAN, P. Flash - dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada,2006. FOTR, J., SCHNEIDER, Z. Flash pro grafiky a webesignery. Praha : Computer Press, Praha, 2004. Příručky a tutoriály na stránkách http://www.adobe.com/ Online dokumentace adobe http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/UsingFlash/ HOZÍK M. Flash Help Dostupný z: <URL: http://flash.jakpsatweb.cz> programovací jazyk LINGO, http://www.agocg.ac.uk/train/lingo/ Programovací prostředí SCRATCH, http://scratch.mit.edu/ Autorský systém DiVBook. http://www.edoceo.cz/ Autorský systém ProAuthor. http://www.honestech-e.com/us/product27pro.asp

Garant

PhDr. Josef Procházka, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Josef Procházka, Ph.D.