Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Autorské systémy a prostředí (ON2319913)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2319913 - Autorské systémy a prostředí, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Posláním kurzu Autorské systémy a prostředí je seznámit studenty se základními způsoby tvůrčího využití počítačových technologií v práci učitele. Cílem předmětu je především rozšířit praktické zkušenosti studentů s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehled o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných komerčních i nekomerčních výukových aplikací. Zároveň je obsahem předmětu základní seznámení s pojetím užití autorských systémů pro tvorbu samostatných digitálních výukových objektů.Náplní kurzu je, kromě teoretické části, hlavně seznámení s dostupnými autorskými prostředky pro tvorbu výukových materiálů. Účastníci navážou na své dřívější zkušenosti se zpracováním textu a grafiky, tvorbou prezentací a vývojem aplikací v prostředí www i mimo něj a budou pomocí vhodných autorských nástrojů vytvářet normalizované výukové objekty, doplňkové  moduly, i komplexní výukové aplikace s výstupem do prostředí www nebo jako samostatné počítačové programy určené pro fázi přípravy, průběhu či diagnostiky výuky.

Sylabus

MOŽNOSTI TVORBY MULTIMEDIÁLNÍCH APLIKACÍ  • specifika jednotlivých přístupů ke tvorbě aplikací • přehled dostupných autorských systémů a vývojových platforem • srovnání jednotlivých systémů z hlediska dostupnosti, vybavenosti, zajištění interaktivity a síťové komunikace, zastoupení multimediálních prvků a dalších aspektů • on-line autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje  • nástin možností spolupráce jednotlivých systémůSPECIFIKA TVORBY VÝUKOVÝCH APLIKACÍ • aspekty výukových aplikací v návaznosti na jednotlivé fáze výuky • specifika výukových aplikací z hlediska didaktických funkcí • kritéria hodnocení výukových objektů a aplikací • normalizace výukových objektůADOBE FLASH JAKO VÝVOJOVÉ PROSTŘEDÍ • seznámení s prostředím a základy ovládání programu • příprava vektorové grafiky a import bitmap • dostupné možnosti animace v prostředí flash, jejich využití a specifika • implementace UI komponent a knihovny vestavěných multimédií • objektový přístup k návrhu aplikací, typy objektů a jejich použití • formy výstupu a exportu animací a aplikací PROGRAMOVÁNÍ V PROSTŘEDÍ ADOBE FLASH • skriptovací jazyk ActionScript, specifika, syntaxe  • použití jazyka pro tvorbu logiky běhu programu • využití objektového modelu jazyka, návrh a obsluha objektů • přebírání a předávání proměnných a objektů mezi platformamiTVORBA VLASTNÍHO VÝUKOVÉHO PROJEKTU • obecně definované fáze vývoje projektu  • vývojové modely, srovnání, kritéria volby vhodného modelu • tvorba dokumentace a dalších doplňujících materiálů • normované balíčky digitálních výukových objektů a jejich součásti • vlastní realizace vlastního projektu

Literatura

ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Flash CS6 - Oficiální výukový kurz. Praha : Computer Press, 2012. EAN: 9788025132241BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996.MACROMEDIA, ActionScript ve Flashi. Praha : Computer Press , 2002.RAMBOUSEK,V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 1997.SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál 1997.ŠNAJDER,L., VINAŘ,J. Hypermédiá a hypermediálne autorské systémy v praxi a vo výučbe. In: MFIvŠ, 1996/97, č.1, s. 36 n.HARTMAN, P. Flash - dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada,2006.FOTR, J., SCHNEIDER, Z. Flash pro grafiky a webesignery. Praha : Computer Press, Praha, 2004. Online zdrojePříručky a tutoriály na stránkách http://www.adobe.com/Online dokumentace adobe http://helpx.adobe.com/flash.htmlHOZÍK M. Flash Help Dostupný z: <URL: http://flash.jakpsatweb.cz>Programovací jazyk LINGO, http://www.agocg.ac.uk/train/lingo/Programovací prostředí SCRATCH, http://scratch.mit.edu/Autorský systém DiVBook. http://www.edoceo.cz/Autorský systém ProAuthor. http://www.honestech-e.com/us/product27pro.aspUčitelský spomocník. http://it.pedf.cuni.cz/Studijní materiály v síti KITTV a na serveru http://it.pedf.cuni.cz/Elektronická podpora  v prostředí Moodle http://moodle.it.pedf.cuni.cz/

Požadavky

Prokázání příslušné úrovně teoretických vědomostí při obhajobě zápočtové práce a související rozpravě z oblasti zaměření předmětuProkázání příslušných praktických dovedností při tvorbě jednoduchého výukového objektu dle zadání.

Garant

PhDr. Josef Procházka, Ph.D.