Předmět Vzdělávací technologie v práci učitele (ON2319V01)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2319V01 - Vzdělávací technologie v práci učitele, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. tematický celekAktuální vývoj vzdělávacích technologií· Rozvoj technických vlastností počítačů a jeho vliv na vzdělávání, současné možnosti využití umělé inteligence, školství v globálně propojeném světě2. tematický celekRole vzdělávacích technologií· Aplikace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu· 3 úrovně ovlivňování vzdělávacího procesu technologiemi v praxi· Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů· Model TPCK a jeho implementace v praxi3. tematický celek Proměny aplikací vzdělávacích technologií· Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry· Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody)· Technologické souvislosti odlišných psychodidaktických koncepcí· Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí· Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1 pro školní praxi· Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální)4. tematický celek Využití technologií ve formálním vzdělávacím prostředí· Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta· Aktuální vývoj systémů řízení výuky· eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem· Vzdělávací objekty (DUM, úložiště)· Metoda převrácené třídy a její aplikace· Webquest (primární výukové zdroje)· Aplikace výukových počítačových her· Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů)· Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards)5. tematický celek Využití technologií v neformálním vzdělávacím prostředí· eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí· Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons)· Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům· Existující volně dostupné výukové kurzy, Open University· Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (odznaky)6. tematický celek Využití technologií v informálním vzdělávacím prostředí· Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.)· Problematika bezpečnosti v online prostředí· Dosahování výukových cílů v informálním prostředí· Od kolaborace ke kooperaci· Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost, rezident/návštěvník, vztah k žákům)· Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu)7. tematický celek Perspektivy vzdělávacích technologií· Profesionální odhady budoucnosti· Technologiemi vyvolávané vize změn školského systému - zdokonalování, reforma, transformace, disrupce (vize vybraných osobností)· Deset praktických doporučení pro školu 21.st. podle IDEO· Vlastní odhady budoucnosti Podminky zakončení předmětu:Aktivní zapojení do prezenční i distanční formy výuky.Prokázání existence funkčního online osobního vzdělávacího prostředí v roli učitele s náznakem vznikající rezidentské digitální stopy.Bližší vysvětlení je nezbytné. Pro názornost je možno prostudovat veřejně dostupnou stránku kurzu ZS2013 v Edmodu (http://goo.gl/VDyIX). Zisk 2.odznaku odpovídá zápočtu.
Literatura
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/Prezentace s odkazy na další studijní materiály pro příslušný ročník (http://www.slideshare.net/bobr/)Portál RVP.cz - především jeho modul Učitelský spomocník (http://spomocnik.rvp.cz/)Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (v Edmodu)Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/)
Garant
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Vyučující
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.