Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vzdělávací technologie v práci učitele (ON2319V01)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON2319V01 - Vzdělávací technologie v práci učitele, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

1. tematický celekAktuální vývoj vzdělávacích technologií·       Rozvoj technických vlastností počítačů a jeho vliv na vzdělávání, současné možnosti využití umělé inteligence, školství v globálně propojeném světě2. tematický celekRole vzdělávacích technologií·       Aplikace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu·       3 úrovně ovlivňování vzdělávacího procesu technologiemi v praxi·       Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů·       Model TPCK a jeho implementace v praxi3. tematický celek Proměny aplikací vzdělávacích technologií·       Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry·       Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody)·       Technologické souvislosti odlišných psychodidaktických koncepcí·       Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí·       Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1 pro školní praxi·       Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální)4. tematický celek Využití technologií ve formálním vzdělávacím prostředí·       Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta·       Aktuální vývoj systémů řízení výuky·       eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem·       Vzdělávací objekty (DUM, úložiště)·       Metoda převrácené třídy a její aplikace·       Webquest (primární výukové zdroje)·       Aplikace výukových počítačových her·       Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů)·       Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards)5. tematický celek Využití technologií v neformálním vzdělávacím prostředí·       eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí·       Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons)·       Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům·       Existující volně dostupné výukové kurzy, Open University·       Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (odznaky)6. tematický celek Využití technologií v informálním vzdělávacím prostředí·       Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.)·       Problematika bezpečnosti v online prostředí·       Dosahování výukových cílů v informálním prostředí·       Od kolaborace ke kooperaci·       Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost, rezident/návštěvník, vztah k žákům)·       Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu)7. tematický celek Perspektivy vzdělávacích technologií·       Profesionální odhady budoucnosti·       Technologiemi vyvolávané vize změn školského systému - zdokonalování, reforma, transformace, disrupce (vize vybraných osobností)·       Deset praktických doporučení pro školu 21.st. podle IDEO·       Vlastní odhady budoucnosti Podminky zakončení předmětu:Aktivní zapojení do prezenční i distanční formy výuky.Prokázání existence funkčního online osobního vzdělávacího prostředí v roli učitele s náznakem vznikající rezidentské digitální stopy.Bližší vysvětlení je nezbytné. Pro názornost je možno prostudovat veřejně dostupnou stránku kurzu ZS2013 v Edmodu (http://goo.gl/VDyIX). Zisk 2.odznaku odpovídá zápočtu.

Literatura

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/Prezentace s odkazy na další studijní materiály pro příslušný ročník (http://www.slideshare.net/bobr/)Portál RVP.cz - především jeho modul Učitelský spomocník (http://spomocnik.rvp.cz/)Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (v Edmodu)Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/)

Garant

Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.

Vyučující

Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.