Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Film a škola (ON9321045)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON9321045 - Film a škola, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz si klade za cíl připravit učitele na teoretickou a praktickou práci s filmem ve výuce v rámci filmové výchovy, výtvarné výchovy, nebo při vedení filmového klubu a dalších zájmových činností souvisejících s filmem. Film zde není pojímán jako doplněk výuky, nebo ilustrace probíraného tématu, ale jako samotný předmět výuky. Kurz nabízí budoucím učitelům vhled do současných trendů v české i světové filmové výchově a zaměřuje se zejména na propojení metod zaměřených na filmovou percepci a analýzu s autorskou tvorbou filmu (scénář, natáčení, střih). Kurz kombinuje přednášky a praktická cvičení se seminárními rozbory filmů a s ukázkami ověřených vzdělávacích programů.

Sylabus

1. Film jako specifický vyjadřovací prostředekCharakteristika filmu, jeho specifika, souvislosti filmu s ostatními druhy umění. Stručný nástin vývoje filmového média. Současná témata filmové teorie, různé podoby filmu. Základní vyjadřovací prostředky filmu. Pohyblivý obraz a výtvarné umění.2. Současný stav filmové a audiovizuální výchovy u nás a v zahraničíZasazení filmové výchovy do kontextu českého vzdělávacího systému, nová koncepce filmové a audiovizuální výchovy a její obsah. Místo a role filmu v současné škole, různé přístupy. Aktuální světové i české školní i mimoškolní vzdělávací programy zaměřené na film, jejich stručné hodnocení.3. Projektování výuky filmové výukyPříprava a plánování výuky, specifika, podmínky a úskalí výuky filmu. Výuka zaměřená na percepci filmu, výuka zaměřená na tvorbu, jejich možná propojení. Ukázky realizované výuky v praxi. Interdisciplinární souvislosti. Návrh a realizace výuky pro konkrétní věkovou skupinu žáků a typ vzdělávacího zařízení. Možnosti propojení filmové a výtvarné výchovy.     

Požadavky

klasifikovaný zápočet: pravidelná účast na seminářích a přednáškách, návrh a obhajoba filmově-vzdělávacího projektu

Garant

Mgr. Linda Arbanová, Ph.D.